كدام آموزشگاه زبان بهترين است؟

آموزش مكالمه و گرامر زبان انگليسي

كدام آموزشگاه زبان بهترين است؟

كدام آموزشگاه زبان بهترين است؟

موسسه زبان خوب بايد چه ويژگي هايي داشته باشد؟ آموزشگاه زبان اين روزها اينقدر به تعداد زيادي وجود دارد كه سر هي خياباني حداقل يك موسسه زبان هاي خارجي به چشم ميخورد.

البته اين روزها بدون دانش زبان انگليسي در جامعه نميتوان به راحتي كار و يا حتي زندگي كرد. آموزش زبان و يادگيري زبان انگليسي از آن دسته كارهايي است كه براي ايراني ها كمي دشوار است به اين دليل كه آنها به دنبال يادگيري سريع زبان انگليسي هستند و اين كار را بدون تلاش و زحمت ميخواهند. كه خب مسلم است كه به دست آوردن هر چيزي بهايي دارد. بهترين آموزشگاه زبان از نظر هر فردي ويژگي هاي خاصي دارد اما در اين مقاله به معرفي ويژگي هاي مهمتري ميپردازيم.

يك آموزشگاه زبان خوب چه ويژگي‌هايي بايد داشته باشد؟

حضور در كلاس درس و تعامل با استاد و ساير فراگيران يكي از روش‌هاي امتحان شده براي يادگيري زبان است، بارها پيش‌آمده كه از افراد مختلف راه‌هايي را براي يادگيري زبان پرسيده‌ايم و معمولاً جوابي كه از آن‌ها شنيده‌ايم اين است كه در يك آموزشگاه زبان ثبت‌نام كنيم و تحت نظر يك استاد آموزش ببينيم.

هر بار هم كه از افراد مختلف پرسيده‌ايم يك آموزشگاه زبان خوب به ما معرفي كنند معمولاً ايده‌اي ندارند و يا اسير تبليغات و زرق‌وبرق آموزشگاه‌هاي معروف بوده‌اند و آن‌ها را معرفي كرده‌اند؛ اما همهٔ ما مي‌دانيم كه اين تبليغات اثرات كاربردي ندارند و معمولاً براي جذب مشتري هستند.

در اينجا براي حل اين مشكل ۶ نكتهٔ ساده و درعين‌حال مهم را براي شما آورده‌ايم كه به شما كمك مي‌كند يك آموزشگاه زبان خوب را متناسب با وضعيت خود انتخاب كنيد.

۱ – موقعيت مكاني آموزشگاه

در حال حاضر ترافيك از معضلات اصلي شهرنشيني است و ساعت‌ها در مسير كار و تحصيل در ترافيك سنگين گرفتار مي‌شويم. اگر آموزشگاه زبان ما نيز در مكاني دور از دسترس ما باشد و نتوانيم خود را در زمان كمي به آن برسانيم زمان زيادي را در مسير رفت‌وبرگشت از دست خواهيم داد.

پيشنهاد ما اين است كه آموزشگاه زبان خود را به نحوي انتخاب كنيد كه بتوانيد پياده و يا حداقل دوچرخه رفت‌وآمد داشته باشيد؛ اما اگر اين امكان براي شما وجود ندارد و يا آموزشگاه زبان در نزديكي خانهٔ شما وجود ندارد سعي كنيد حداقل زماني كه در مسير هستيد از نيم ساعت الي ۴۵ دقيقه بيشتر نشود.

البته منظور اين نيست كه همان اول به سراغ نزديك‌ترين آموزشگاه موجود برويد و آنجا ثبت‌نام كنيد. موقعيت مكاني صرفاً يكي از موارد است بايد ساير نكات كيفيتي را نيز مدنظر داشته باشيد.

۲ – زمان‌بندي كلاس‌ها

هر يك از ما اوج زمان يادگيري مختص خود راداريم برخي صبح‌ها بهتر ياد مي‌گيريم و برخي عصرها و شب‌ها. حتي افرادي را ديده‌ايم كه تنها در نيمه‌هاي شب مطالعه مي‌كنند و اعتقاددارند در زمان‌هاي ديگر نمي‌توانند به‌خوبي ياد بگيرند.

زمان‌بندي كلاس‌هاي يك آموزشگاه از مسائل بسيار مهم است اگر مايل هستيد در كلاس‌هاي صبح شركت كنيد آموزشگاه بايد اين امكان را براي شما به وجود بياورد. اگر عصرها و يا شب‌ها مايل به شركت در كلاس هستيد هم بايد آموزشگاهي را انتخاب كنيد كه در اين زمان‌ها نيز كلاس داشته باشد.

اگر شاغل هستيد و زمان‌ها و تنظيم زمان شما ممكن است دچار تغييراتي شود نيز مي‌توانيد با آموزشگاه زبان صحبت كنيد و متناسب با وقت خود در كلاس‌ها شركت كنيد. انعطاف‌پذيري زمان‌بندي يكي از شاخصه‌هاي يك آموزشگاه زبان خوب است. اين انعطاف‌پذيري باعث مي‌شود شما نيز در فعاليت‌هاي روزمرهٔ خود با خيالي راحت‌تر عمل كنيد.

۳ – كارنامهٔ آموزشگاه

هر آموزشگاه زبان بسته به فعاليتي كه دارد معمولاً فراگيران و زبان‌آموزاني را داشته و آن‌ها نيز توانسته‌اند در انتها يك مدرك زبان كسب كنند. خروجي يك آموزشگاه تمام آن چيزي است كه يك آموزشگاه زبان خوب را از بقيه متمايز مي‌كند.

عموماً در هنگام ثبت‌نام اطلاعاتي دراين‌باره ارائه داده مي‌شود اما خود شما نيز قبل از مراجعه مي‌توانيد با جستجوي اسم آموزشگاه موردنظر و يا مراجعه به سايت آن از خروجي آن‌ها مطلع شويد و مطمئن شويد كه آيا در اين آموزشگاه مي‌توانيد به هدف نهايي خود كه همان يادگيري زبان است برسيد يا خير.

مسلماً اگر آموزشگاهي نتايج خوبي داشته باشد و ميزان رضايت فراگيران از آن بيشتر باشد بهتر و سودمندتر از ساير آموزشگاه‌ها است، هرچند نمي‌توان به‌طورقطع دراين‌باره نظر داد اما اگر بخواهيم آموزشگاه‌ها را ازنظر نتيجه بررسي كنيم هيچ راهي به‌غيراز اين وجود ندارد.

۴ – مدرسان زبان شاغل در آموزشگاه

سنگ محك اصلي براي شناسايي يك آموزشگاه زبان خوب از ميان هزاران آموزشگاه تنها و تنها مي‌تواند يك‌چيز باشد و آن مدرسين شاغل در آن هستند. راستي اگر استاد و معلم خوبي نداشته باشيد آيا مي‌توانيد موفق باشيد؟ اصلاً تأثير مدرس بر دانش‌آموز به چه ميزان است و چگونه مي‌تواند باعث پيشرفت او شود؟

آموزشگاه‌هاي زبان بايد بيشترين حساسيت ممكن را در استخدام و به‌كارگيري اساتيد و مدرسين داشته باشند. برخي موسسه‌ها بدون آنكه از سابقه و پيشينهٔ يك مدرس مطمئن باشند در آموزشگاه از او استفاده مي‌كنند و نتيجهٔ آن نيز كاملاً معلوم و مشخص است.

در هنگام ثبت‌نام حتماً از مسئول مربوطه سوابق مدرسين را بخواهيد و مدارك هر يك و فعاليتي كه داشته‌اند را به‌صورت مستند بررسي كنيد. سؤالات مختلف بپرسيد و يا حتي از فراگيراني كه در آموزشگاه در حال تحصيل هستند ميزان رضايت آن‌ها از اساتيد را بپرسيد.

اگر با مدرس زبان مرد و يا زن بهتر مي‌توانيد ياد بگيريد همان را انتخاب كنيد. در حقيقت هيچ اجباري براي شما در انتخاب مدرس زبان وجود ندارد و يك آموزشگاه زبان خوب و حرفه‌اي بايد به شما در انتخاب مدرس زبان مدنظرتان نيز بايد كمك كند.

۵ – محيط آموزشگاه

آرام بودن محيط آموزشگاه در حين تدريس نيز از موارد مهم و ضروري است، آموزشگاه اگر نتواند آرامش و طيب خاطر شمارا در هنگام مطالعه و يادگيري فراهم كند قطعاً بازده خوبي نمي‌توانيد از آن بگيريد.

اين مورد را به‌راحتي در هنگام ثبت‌نام و در زمان كلاس‌ها مي‌توانيد مشاهده و بررسي كنيد، نظم و آرامش كلاس در هنگام تدريس استاد به‌راحتي قابل‌تشخيص است. در اين مورد دامنهٔ سني فراگيران نيز مي‌تواند مهم باشد.

برخي آموزشگاه‌ها براي سنين مختلف برنامه‌ريزي زماني متفاوتي را لحاظ مي‌كنند و يا مكان تدريس آن‌ها را متفاوت از بقيه قرار مي‌دهند، به‌طور مثال فراگيران با سن كم و بچه‌ها معمولاً انرژي بالاتري دارند و كنترل و نظم دهي به آن‌ها سخت است. آموزشگاه‌ها بايد تدابيري بينديشند كه اين بي‌نظمي و آشفتگي اجتناب‌ناپذير خللي در فرايند يادگيري سايرين ايجاد نكند.

۶ – امكانات موجود در آموزشگاه

امكاناتي كه يك آموزشگاه زبان براي فراگيران فراهم مي‌آورد مي‌تواند يك معيار مهم در انتخاب يك آموزشگاه زبان باشد. اصولاً با پيشرفت تكنولوژي و حركت بشر به سمت مدرنيزه شدن، عدم استفاده از امكانات و خصوصاً امكانات آموزشي يك نقص به‌حساب مي‌آيد.

يك آموزشگاه زبان خوب بايد تمامي امكانات كه در امر آموزش دخيل هستند را در اختيار استاد و زبان‌آموز قرار دهد تا بازده و كارايي آموزشي بالا رود و در محيطي سودمند و هدفمندتر تعاملي خوب بين فراگير و استاد درزمينهٔ يادگيري برقرار شود.

شايد درگذشته با يك ماژيك و يك‌تخته و اندكي كاغذ تدريس زبان انگليسي به‌راحتي انجام مي‌شد اما در حال حاضر تكنولوژي اين فرايند را هم سرعت بخشيده است و هم كارآمدتر كرده است. آموزشگاه‌هاي زبان هم مي‌توانند با تهيهٔ اين امكانات اين فرايند را تسهيل ببخشند.

در هنگام ثبت‌نام به امكانات آموزشي و مخصوصاً امكانات ديجيتال آن توجه كنيد و درصورتي‌كه آن را مطابق با نياز آموزشي خود مي‌بينيد ادامهٔ مراحل را نيز انجام دهيد. درصورتي‌كه نتوانيد با امكانات آموزشي آنجا ارتباط برقرار كنيد هيچ اجباري براي ماندن شما در آنجا وجود ندارد.

منبع : آموزشگاه زبان ايران اروپا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.