معرفي چند سريال جذاب براي تقويت زبان انگليسي

آموزش مكالمه و گرامر زبان انگليسي

معرفي چند سريال جذاب براي تقويت زبان انگليسي

معرفي چند سريال جذاب براي تقويت زبان انگليسي

شما براي تقويت زبان انگليسي خود چه كارهايي انجام ميدهيد؟

هر فردي از يادگيري زبان انگليسي، هدفي دارد. هدف شما از يادگيري چيست؟ اگر هدف شما شركت در آزمون آيلتس است، اولين قدم انتخاب موسسه زبان است. يك آموزشگاه زبان انگليسي خوب، شما را چندين قدم از نظر زماني و ... جلو مي اندازد.

البته انتخاب بهترين موسسه زبان انگليسي كار دشواري است. در بيشتر موسسه زبان انگليسي ، آزمون ماك آيلتس برگزار ميشود. آموزشگاه زبان اي كه آزمون آزمايشي آيلتس برگزار ميكند، يكي از فاكتورهاي يك آموزشگاه زبان خوب را دارد.

اگر در اين زمينه هنوز ابهاماتي براي شما وجود دارد، بهتر است به مقاله هاي قبلي سري بزنيد تا متوجه شويد منظور ما چيست.

با شركت در آزمون ماك آيلتس ، ريسك شركت در آزمون اصلي را كاهش ميدهيد. بهتر است هر ماه و يا 2ماه يك بار اين آزمون را قبل از آزمون آيلتس اصلي شركت كنيد تا نقاط ضعف و قوت خود را متوجه شويد. 

يكي ديگر از مهمترين فاكتورهاي بهترين آموزشگاه زبان انگليسي، برگزاري دوره آيلتس است كه بايد توسط اساتيد حرفه اي برگزار شود.

تمام فاكتورها را كنار هم قرار دهيد و بهترين آموزشگاه زبان را انتخاب كنيد.

تقويت زبان انگليسي با فيلم از روش‌هايي است كه تكنولوژي در اختيار ما قرار داده است و مي‌توانيم از آن استفاده كنيم. صنعت فيلم‌سازي به‌شدت در حال پيشرفت است و انواع و اقسام فيلم در حال ساخته‌شدن هستند و روانهٔ سينماها مي‌شوند. در اين ميان فيلم‌هايي هستند كه به زبان انگليسي هستند و يادگيري زبان انگليسي با فيلم را براي ما ميسر كرده‌اند.

 

تقويت زبان انگليسي با فيلم به دليل استفاده از كلمات روز و ديالوگ‌هاي روزمره مي‌تواند در بهبود زبان انگليسي تأثير زيادي داشته باشد. هنوز هم افرادي كه حتي در زبان انگليسي مهارت زيادي دارند براي تقويت زبان انگليسي خود فيلم مي‌بينند.

 

 

تقويت زبان انگليسي با فيلم لذت‌بخش است و ماندگاري زيادي هم دارد.

فيلم علاوه بر اينكه خوراك زيبايي‌شناسي و درك و مفهوم و پيام را براي شما به ارمغان مي‌آورد اگر بتوانيد در هنگام مشاهدهٔ فيلم تمركز كافي داشته باشيد و ديالوگ‌ها را به‌دقت گوش دهيد مطمئناً مي‌توانيد زبان انگليسي خود را تقويت كنيد.

 

در اينجا تعدادي سريال براي يادگيري زبان انگليسي به شما پيشنهاد مي‌شود و دلايل معرفي آن‌ها نيز بيان مي‌شود اما قبل از آن چند راهكار خوب براي بهره‌وري بالا از فيلم ديدن در تقويت زبان انگليسي براي شما آورده مي‌شود و سپس سريال‌ها معرفي مي‌شوند. تلاش كرده‌ايم سريال‌ها نيز جذابيت‌هاي خاص خود را داشته باشند تا در حين ديدن آن‌ها دچار خستگي نشويد.

چند راهكار در تقويت زبان انگليسي با فيلم

تقويت زبان انگليسي با فيلم چندان آسان نيست، اگر فكر كرده‌ايد كه صرفاً چند ديالوگ مي‌شنويد و ياد مي‌گيريد اشتباه است. ديالوگ‌هاي هر شخص با شخص ديگر كاملاً متفاوت است و نحوهٔ گويش آن نيز فرق دارد و ممكن است در مواردي اصلاً نتوان تشخيص داد بازيگرها دقيقاً چه چيزي مي‌گويند.

 

نكتهٔ بعدي اين است كه ممكن است موضوع فيلمي كه مي‌بينيد به‌گونه‌اي باشد كه زياد نسبت به آن رغبت نشان ندهيد و ديالوگ‌ها در مورد آن موضوع جذابيتي براي شما نداشته باشند. چند راهكار در اينجا به شما پيشنهاد داده مي‌شود.

 

راهكارها

۱ زيرنويس انگليسي فيلم را دانلود و فعال كنيد. اين كار به يادگيري زبان انگليسي با فيلم كمك شاياني مي‌كند و باعث مي‌شود كه اگر نتوانستيد جمله يا ديالوگي را تشخيص دهيد از طريق زيرنويس انگليسي مي‌توانيد به‌راحتي آن را درك كنيد.

 

۲ در بعضي مواقع مي‌توانيد فيلم را متوقف كنيد و ديالوگ‌هاي گفته‌شده را در ذهن خود مجدداً تكرار كنيد و سپس فيلم را مجدداً پخش‌كنيد. اين كار به شما اين امكان مي‌دهد تا ديالوگ‌ها را مدت طولاني‌تري در ذهن خود داشته باشيد

 

۳ در هنگام تماشاي فيلم دقت زيادي بر روي محتوا داشته باشيد و سعي كنيد تا زماني كه امكان دارد بر روي آن تمركز كنيد.

 

۴ در مواردي كه نمي‌توانيد معني فيلم را به‌ خوبي درك كنيد و تشخيص ديالوگ‌ها برايتان مشكل است مي‌توانيد زيرنويس فارسي را فعال كنيد تا حداقل از لحاظ شنيداري و تشخيص ديالوگ‌ها توانايي لازم را كسب كنيد.

معرفي سريال ها

تقويت زبان انگليسي با فيلم در برخي از سريال‌ها و فيلم‌ها امكان‌پذير نيست، يا از كلمات بسيار سخت استفاده مي‌كنند و يا سرعت و هيجان به‌اندازه‌اي است كه نمي‌توان كلمات و واژه‌ها را به‌خوبي تشخيص داد.

 

در اينجا چند سريال خوب را به شما معرفي خواهيم كرد.

فرندز Friends

 

يادگيري زبان انگليسي با فيلم -2

همهٔ شما احتمالاً سريال فرندز را ديده‌ايد و يا بخش‌هاي جالب و بامزهٔ آن‌ها را در ويديوهاي مختلف تماشا كرده‌ايد يا حداقل اسم آن را شنيده‌ايد. اين مجموعه براي يادگيري زبان انگليسي با فيلم بسيار پيشنهاد شده است.

اين سيت كام يا كمدي شبانه آمريكايي داستان زندگي و ارتباطات چند جوان در آمريكا است و با جملات بسيار ساده‌اي شروع مي‌شود. به دليل ديالوگ‌هاي ساده و روان در ابتداي فيلم تماشاي آن بدون زيرنويس هم بسيار راحت است و فرايند يادگيري زبان انگليسي با فيلم از طريق اين سريال بسيار راحت‌تر انجام مي‌شود

 

كلمات و ديالوگ‌ها بسيار مدرن هستند و در مورد كارها و فعاليت‌هاي روزانه‌اي است كه اغلب ما در طول شبانه‌روز آن‌ها را انجام مي‌دهيم. تم كمدي و خنده‌دار اين سريال بيشتر و بيشتر شمارا جذب خود مي‌كند و در بعضي موارد براي آن‌كه بتوانيد طنز ماجرا را به‌خوبي درك كنيد بايد چند بار يك ديالوگ را گوش دهيد و اين بسيار لذت‌بخش است و درعين‌حال به تقويت زبان انگليسي شما كمك شاياني مي‌كند.

 

گمشدگان Lost

اين سريال در ۶ فصل و نزديك به ۱۰۰ قسمت داستان سقوط هواپيماي مسافربري را در يك جزيرهٔ ناشناخته نشان مي‌دهد. سريال لاست از لحاظ جذابيت در ردهٔ بالايي قرار داشته و ديالوگ‌ هاي روان و حساب‌ شده‌اي دارد. از اين‌ رو مي‌تواند منبع و مرجع خوبي براي تقويت زبان انگليسي از طريق فيلم باشد.

 

اين سريال به دليل اينكه هم درگذشته و هم حال و آينده جريان دارد و داستان آشنايي چندين نفر در يك جزيرهٔ دورافتاده است ديالوگ‌ ها به نسبت راحت‌تر هستند و سعي در پيچيدگي آن نشده است از اين لحاظ با ديالوگ‌هاي كوتاه و سرراستي كه دارد در يادگيري زبان انگليسي تأثير زيادي دارد.

 

به دليل ديالوگ‌هاي نسبتاً ابتدايي در فيلم اگر تقويت زبان انگليسي با فيلم از طريق اين سريال انجام شود مسلماً نتايج خوبي در بر خواهد داشت. اگر در يادگيري زبان انگليسي با فيلم‌ ها و سريال‌هاي كم هيجان خسته شده‌ايد پيشنهاد ما به شما سريال لاست است.

آشنايي با مادر How I Met Your Mother

آشنايي با مادر از آن دسته فيلم‌هاي كمدي است كه قطعاً بارها و بارها شما را خواهد خنداند، بازيگران ماهر و طناز در اين سريال بسيار درخشيده‌اند و به موضوعات مختلفي نيز در اين سريال پرداخته‌شده است.

 

اين فيلم براي هدف تقويت زبان انگليسي با فيلم شايد نتواند به‌اندازهٔ لاست يا فرندز قدرتمند باشد اما ويژگي‌هاي جالب خود را دارد و در هر بار ديدن مي‌توانيد چيزهاي جالب و كلمات و عبارات تازه‌اي ياد بگيريد و به دليل سطح بالاي ديالوگ‌ها از آن‌ها در زندگي معمولي نيز استفاده كنيد.

 

درصورتي‌كه نتوانستيد با اين فيلم ارتباط برقرار كنيد و يا موضوع و اتفاقات آن چنگي به دلتان نزد مي‌توانيد از آن به‌عنوان يك كلاس يادگيري استفاده كنيد و بدون توجه به محتواي آن از ديالوگ‌ها و اصطلاحات و تركيب‌هاي استفاده‌شده در آن استفاده كنيد.

 

توجه داشته باشيد كه بخش عمده‌اي از يادگيري ما از زبان مادري‌مان از طريق شنيدن گفتگوهايي بوده كه در ميان اطرافيان ردوبدل مي‌شود اگر شما هم در يادگيري زبان انگليسي مصمم هستيد از طريق اين فيلم و با تقويت زبان انگليسي با فيلم مي‌توانيد شرايط مشابهي را براي خودتان ايجاد كنيد و به‌صورت ناخودآگاه و غريزي آن را ياد بگيريد.

فميلي گاي Family Guy

فميلي گاي يك سريال است اما به‌صورت پويانمايي يا همان انيميشن. اين سريال داستان يك خانوادهٔ خيالي دريكي از شهرهاي امريكا است و به صورتي كاملاً استادانه و با بهره‌گيري از قوهٔ طنز توانسته است مخاطب‌هاي زيادي را جذب كند و در سراسر جهان افراد زيادي منتظر سري‌هاي بعدي اين پويانمايي باشند.

 

داستان فميلي گاي چون در محيط خانواده مي‌گذرد شباهت زيادي به زندگي ما در خانواده و بين دوستان دارد و ازاين‌رو مي‌توان بسياري از مسائل و قضاياي موجود در سريال را به‌راحتي درك كرد و به دليل اينكه خودمان نيز اكثر اين مواقع با اين‌گونه مسائل در خانواده يا محيط دوستانه برخورد داريم مي‌توانيم به‌راحتي از اين سريال براي يادگيري زبان انگليسي استفاده كنيم.

اگر مايليد كه زبان انگليسي خود را در تعامل با ساير افراد تقويت كنيد اين انيميشن بهتر از همه است چراكه هم ديالوگ‌ها روان‌تر هستند و هم كلمات و اصطلاحات به‌گونه‌اي هستند كه مي‌توان به‌راحتي از آن‌ها در موارد مختلف استفاده كرد. فميلي گاي به اين دليل كه با بچه‌ها و بزرگ‌سالان و در ارتباط است اين امكان را به بيننده مي‌دهد تا ادبيات مناسب براي ارتباط با بچه‌ها و بزرگ‌سالان را نيز ياد بگيرد.

نتيجه گيري

يادگيري زبان انگليسي با فيلم هم جذابيت ويژه‌اي دارد و هم به‌سادگي انجام مي‌پذيرد اما اينكه چه فيلمي را انتخاب مي‌كنيد و چگونه از آن بهره مي‌بريد نيز بسيار مهم است. مي‌توانيد فيلمي سخت را انتخاب كنيد و براي فهميدن آن ساعت‌ها در ديكشنري‌ها و سايت‌هاي آنلاين به دنبال معني و مفهوم آن باشيد و يا فيلم ساده‌اي كه نتوانيد چيزي از آن ياد بگيريد.

 

در اينجا ۴ فيلم مهم و پراستفاده براي يادگيري زبان انگليسي به شما پيشنهاد مي‌شود قبل از شروع ديدن فيلم‌ها براي يادگيري زبان انگليسي از طريق فيلم بهتر است راهكارها و ايده‌هايي كه براي يادگيري هرچه بهتر به شما پيشنهاد شد را مطالعه بفرماييد نظير فعال كردن زيرنويس انگليسي و يا متوقف كردن سريال در مواقعي كه مي‌خواهيد يك ديالوگ را بهتر ياد بگيريد.

 

فيلم فرندز ازجملهٔ آن سريال‌هايي است كه براي تقويت زبان انگليسي با فيلم بسيار توصيه مي‌شود و بسياري اين فيلم را پيشنهاد داده‌اند. سريال لاست هم كه هم ازنظر جذابيت و هم يادگيري زبان انگليسي در سطح بالايي قرار دارد و بعدازآن سريال آشنايي با مادر كه آن‌هم مانند فرندز يك سيت كام است به‌راحتي مي‌تواند در هدف شما كه يادگيري زبان انگليسي با فيلم است تأثير بسزايي داشته باشد. اگر به حوزهٔ انيميشن هم علاقه داريد پيشنهاد ما به شما انيميشن فميلي گاي است.

 

 

منبع : آموزشگاه زبان ايران اروپا

معرفي چند سريال جذاب براي تقويت زبان انگليسي

شما براي تقويت زبان انگليسي خود چه كارهايي انجام ميدهيد؟

هر فردي از يادگيري زبان انگليسي، هدفي دارد. هدف شما از يادگيري چيست؟ اگر هدف شما شركت در آزمون آيلتس است، اولين قدم انتخاب موسسه زبان است. يك آموزشگاه زبان انگليسي خوب، شما را چندين قدم از نظر زماني و ... جلو مي اندازد.

البته انتخاب بهترين موسسه زبان انگليسي كار دشواري است. در بيشتر موسسه زبان انگليسي ، آزمون ماك آيلتس برگزار ميشود. آموزشگاه زبان اي كه آزمون آزمايشي آيلتس برگزار ميكند، يكي از فاكتورهاي يك آموزشگاه زبان خوب را دارد.

اگر در اين زمينه هنوز ابهاماتي براي شما وجود دارد، بهتر است به مقاله هاي قبلي سري بزنيد تا متوجه شويد منظور ما چيست.

با شركت در آزمون ماك آيلتس ، ريسك شركت در آزمون اصلي را كاهش ميدهيد. بهتر است هر ماه و يا 2ماه يك بار اين آزمون را قبل از آزمون آيلتس اصلي شركت كنيد تا نقاط ضعف و قوت خود را متوجه شويد.

يكي ديگر از مهمترين فاكتورهاي بهترين آموزشگاه زبان انگليسي، برگزاري دوره آيلتس است كه بايد توسط اساتيد حرفه اي برگزار شود.

تمام فاكتورها را كنار هم قرار دهيد و بهترين آموزشگاه زبان را انتخاب كنيد.

تقويت زبان انگليسي با فيلم از روش‌هايي است كه تكنولوژي در اختيار ما قرار داده است و مي‌توانيم از آن استفاده كنيم. صنعت فيلم‌سازي به‌شدت در حال پيشرفت است و انواع و اقسام فيلم در حال ساخته‌شدن هستند و روانهٔ سينماها مي‌شوند. در اين ميان فيلم‌هايي هستند كه به زبان انگليسي هستند و يادگيري زبان انگليسي با فيلم را براي ما ميسر كرده‌اند.

 

تقويت زبان انگليسي با فيلم به دليل استفاده از كلمات روز و ديالوگ‌هاي روزمره مي‌تواند در بهبود زبان انگليسي تأثير زيادي داشته باشد. هنوز هم افرادي كه حتي در زبان انگليسي مهارت زيادي دارند براي تقويت زبان انگليسي خود فيلم مي‌بينند.

 

 

تقويت زبان انگليسي با فيلم لذت‌بخش است و ماندگاري زيادي هم دارد.

فيلم علاوه بر اينكه خوراك زيبايي‌شناسي و درك و مفهوم و پيام را براي شما به ارمغان مي‌آورد اگر بتوانيد در هنگام مشاهدهٔ فيلم تمركز كافي داشته باشيد و ديالوگ‌ها را به‌دقت گوش دهيد مطمئناً مي‌توانيد زبان انگليسي خود را تقويت كنيد.

 

در اينجا تعدادي سريال براي يادگيري زبان انگليسي به شما پيشنهاد مي‌شود و دلايل معرفي آن‌ها نيز بيان مي‌شود اما قبل از آن چند راهكار خوب براي بهره‌وري بالا از فيلم ديدن در تقويت زبان انگليسي براي شما آورده مي‌شود و سپس سريال‌ها معرفي مي‌شوند. تلاش كرده‌ايم سريال‌ها نيز جذابيت‌هاي خاص خود را داشته باشند تا در حين ديدن آن‌ها دچار خستگي نشويد.

چند راهكار در تقويت زبان انگليسي با فيلم

تقويت زبان انگليسي با فيلم چندان آسان نيست، اگر فكر كرده‌ايد كه صرفاً چند ديالوگ مي‌شنويد و ياد مي‌گيريد اشتباه است. ديالوگ‌هاي هر شخص با شخص ديگر كاملاً متفاوت است و نحوهٔ گويش آن نيز فرق دارد و ممكن است در مواردي اصلاً نتوان تشخيص داد بازيگرها دقيقاً چه چيزي مي‌گويند.

 

نكتهٔ بعدي اين است كه ممكن است موضوع فيلمي كه مي‌بينيد به‌گونه‌اي باشد كه زياد نسبت به آن رغبت نشان ندهيد و ديالوگ‌ها در مورد آن موضوع جذابيتي براي شما نداشته باشند. چند راهكار در اينجا به شما پيشنهاد داده مي‌شود.

 

راهكارها

۱ زيرنويس انگليسي فيلم را دانلود و فعال كنيد. اين كار به يادگيري زبان انگليسي با فيلم كمك شاياني مي‌كند و باعث مي‌شود كه اگر نتوانستيد جمله يا ديالوگي را تشخيص دهيد از طريق زيرنويس انگليسي مي‌توانيد به‌راحتي آن را درك كنيد.

 

۲ در بعضي مواقع مي‌توانيد فيلم را متوقف كنيد و ديالوگ‌هاي گفته‌شده را در ذهن خود مجدداً تكرار كنيد و سپس فيلم را مجدداً پخش‌كنيد. اين كار به شما اين امكان مي‌دهد تا ديالوگ‌ها را مدت طولاني‌تري در ذهن خود داشته باشيد

 

۳ در هنگام تماشاي فيلم دقت زيادي بر روي محتوا داشته باشيد و سعي كنيد تا زماني كه امكان دارد بر روي آن تمركز كنيد.

 

۴ در مواردي كه نمي‌توانيد معني فيلم را به‌ خوبي درك كنيد و تشخيص ديالوگ‌ها برايتان مشكل است مي‌توانيد زيرنويس فارسي را فعال كنيد تا حداقل از لحاظ شنيداري و تشخيص ديالوگ‌ها توانايي لازم را كسب كنيد.

معرفي سريال ها

بهبود مکالمه  انگلیسی یک فرآیند چندگانه و پیچیده است که نیازمند تمرین مداوم و توجه به جزئیات است. اولین گام در این راه، افزایش دایره واژگان است. با یادگیری و استفاده از واژگان جدید، شما می‌توانید ارتباطات خود را بهبود ببخشید و از تنوع بیشتری در بیان افکار خود برخوردار شوید. همچنین، گوش دادن فعالانه به مکالمات زبان‌آموزان حرفه‌ای و نیتیو ها و تلاش برای تقلید از تلفظ و نحوه استفاده از عبارات و اصطلاحات آن‌ها نقش مهمی در بهبود مکالمه شما دارد.

 

علاوه بر این، تمرین مکالمه مستقیم با دیگران یکی از بهترین روش‌ها برای پیشرفت در این زمینه است. با شرکت در گروه‌های مکالمه، کلاس‌های زبان یا حتی صحبت کردن با دوستان یا همکاران به زبان انگلیسی، شما فرصت خواهید داشت تا مهارت‌های خود را در مواقع واقعی تمرین کنید و با مواجهه با موقعیت‌های مختلف، اعتماد به نفس خود را در مکالمه تقویت کنید. به طور کلی، تمرین مداوم، شنیدن فعالانه، ارتقاء دایره واژگان و شرکت در مکالمات گروهی به عنوان راهکارهای اصلی برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی مطرح می‌شوند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.