چگونگي نوشتن يك متن انگليسي (1)

آموزش مكالمه و گرامر زبان انگليسي

چگونگي نوشتن يك متن انگليسي (1)

چگونگي نوشتن يك متن انگليسي (1)

آيا در حال يادگيري زبان انگليسي هستيد؟ آيا هدف خود را از يادگيري زبان انگليسي مشخص كرده ايد؟ كدام روش را براي يادگيري زبان انتخاب كرده ايد؟ در كلاسهاي بهترين موسسه زبان انگليسي شركت ميكنيد يا به صورت فردي مشغول يادگيري هستيد؟

در هر مرحله از يادگيري زبان كه هستيد، پيشنهاد ما به شما شركت در كلاسهاي يك موسسه زبان انگليسي است. زماني كه شما در محيطي قرار بگيريد كه تمام افراد به زبان انگليسي صحبت ميكنند، هم عادت ميكنيد و هم نكات زيادي را متوجه ميشويد. همين موضوع باعث پيشرفت شما در مهارتهاي مختلف زبان انگليسي است.

شركت در كلاسهاي جانبي آموزشگاه زبان ، به شما اين امكان را ميدهد كه به صورت مضاعف در محيط قرار بگيريد و بيشتر از قبل به دانش شما اضافه گردد. زماني كه به صورت عادي و روزمره از زبان انگليسي استفاده كنيد، ناخودآگاه بر مهارتهاي شما افزوده ميشود. اساتيد با تجربه در بهترين موسسه زبان ، شما را در اين مسير همراهي ميكنند. و حتي روشهاي جديدي را به شما معرفي ميكنند كه به راحتي بتوانيد زبان را ياد بگيريد.

تمرين و اراده بخش مهمي از يادگيري زبان است. اما شركت در كلاسهاي بهترين آموزشگاه زبان انگليسي نيز در شما انگيزه اي ايجاد ميكند كه اين راه را ادامه دهيد. در دنياي مدرن امروزي دانش و دانستن زبان امري واجب و ضروري است. و شما نياز به محركي داريد كه اين را ادامه دهيد. پس چه بهتر كه در كلاسهاي آموزشگاه زبان انگليسي شركت كنيد تا از نظر زماني و مالي هم بتوانيد صرفه جويي كنيد.

آنچه در نوشتن يك متن انگليسي به شما كمك مي‌كند

آيا تابه‌حال اقدام به نوشتن يك متن انگليسي كرده‌ايد؟ آيا مي‌دانيد براي نوشتن يك متن انگليسي نياز به چه مهارت‌هايي داريد؟ رعايت چه نكاتي براي نوشتن يك متن انگليسي ضروري است؟  به اندازه كافي با گرامر براي نوشتن يك متن انگليسي آشنايي داريد؟

 

مهارت نوشتن يك متن انگليسي به‌مراتب از پيچيدگي‌هاي بيشتري نسبت به مهارت مكالمه، برخوردار است. هنگام مكالمه رودررو، مي‌توانيد از زبان بدن و اشاره نيز براي رساندن منظور و مفهوم كلام خود استفاده كنيد؛ اما در يك متن مكتوب، لازم است موارد زير رعايت شود تا منظور نويسنده به‌درستي منتقل شود؛

نكات گرامري رعايت شوند

بهترين لغات ممكن انتخاب شود

جملات كوتاه اما رسا و گويا بيان شود

اصول نگارشي رعايت شوند

از اصطلاحات و عبارات عاميانه به‌درستي استفاده شود

اهميت مهارت نوشتن متن انگليسي

مهارت نوشتن متن انگليسي، براي افراد و موقعيت‌هاي مختلفي كاربرد دارد. اگر قصد داريد براي ادامهٔ تحصيل به خارج كشور سفر كنيد يا در پستي مشغول به كار هستيد كه روابط بين‌المللي يا ارباب‌رجوع انگليسي داريد، لازم است مهارت نوشتن يك متن انگليسي را كسب كنيد. نوشتن نامه يا يك متن و گزارش كاري به زبان انگليسي، از اصول و قواعد خاصي برخوردار است كه لازم است بامطالعه و تمرين، اين مهارت را كسب كنيد.

 

چنانچه شما مدرس زبان انگليسي باشيد، لازم است مهارت فوق را به دست آوريد تا بتوانيد آن را به زبان‌آموزان كلاس خود آموزش دهيد. بديهي است آنچه را خود به آن مسلط نباشيد، نمي‌توانيد به شخص ديگري آموزش دهيد.

معرفي يك كتاب راهنماي نوشتن

The practical writer with readings: اين كتاب يكي از بهترين و جامع‌ترين منابع تقويت مهارت نوشتن است. در اين كتاب موضوعات و نكات مختلف نوشتن مقاله و متن انگليسي، در چارچوب مثال‌هايي ارائه مي‌شود و تمريناتي نيز مطابق با آن نكات در نظر گرفته‌شده است. اين كتاب با ارائهٔ مباحث گرامري در متن‌هاي مختلف، راهنماي كامل و جامعي براي زبان‌آموزاني است كه قصد ارتقا به سطح پيشرفته را دارند.

1- افزايش مهارت نوشتن با تمرين به هر بهانه‌اي

اگر مي‌خواهيد در نوشتن انواع متن‌هاي انگليسي، به تبحر كامل برسيد، بهتر است تمرين و تمرين و تمرين كنيد. به هر بهانه‌اي، قلم دست بگيريد و يك متن بنويسيد. اگر لغات مربوط به يك موضوع جديد را ياد گرفته‌ايد، سعي كنيد يك يا دو متن تمريني مربوط به آن موضوع بنويسيد. به اخبار زبان انگليسي گوش دهيد و به لغات جديد توجه كنيد. موضوعات اخبار روز، مي‌تواند موضوع مناسبي براي تمرين نوشتن متن انگليسي باشد.

 

يكي ديگر از راه‌هاي تمرين نوشتن متن انگليسي، داستان‌نويسي است. مهم نيست داستان شما واقعي باشد يا خيالي، مهم اين است بتوانيد با يك موضوع پيش برويد و يك متن طولاني بنويسيد. در طول داستان سعي كنيد اتفاقات مختلف را عنوان كنيد تا بتوانيد لغات مربوط به موضوعات متنوعي را در متن خود بكار ببريد. نامه‌اي به يك دوست قديمي و تعريف كردن خاطره‌اي براي او، مي‌تواند تمرين خوب و جذابي براي نوشتن يك متن انگليسي باشد.

 

متون مجلات فارسي را بخوانيد و سعي كنيد آن متن را با «جملات خود» به زبان انگليسي بنويسيد. تأكيد مي‌شود سعي كنيد متن فارسي را با جملات خودتان به زبان انگليسي بنويسيد. منظور از اين روش، اصلاً ترجمه نيست. بلكه نوعي بازگويي به زبان انگليسي است.

 

نوشتن يك متن انگليسي با رعايت قواعد گرامري، استفاده از اصطلاحات عاميانه و افزايش دايرهٔ واژگان، موجب افزايش مهارت صحبت كردن نيز مي‌شود. براي آنكه بتوانيد خوب صحبت كنيد، بايد بتوانيد خوب بنويسيد. چون در نوشتن يك متن انگليسي، به‌اندازهٔ كافي فرصت داريد فكر كنيد و در صورت نياز متن خود را ويرايش كنيد؛ بنابراين مي‌توانيد با نوشتن‌هاي مكرر و روخواني متن‌ها، مهارت صحبت كردن را در خود پرورش دهيد.

2- خلاصه‌نويسي

يكي از روش‌هاي بسيار مفيد و كاربردي كه معمولاً در بهترين آموزشگاه‌ زبان از زبان‌آموزان خواسته مي‌شود، خلاصه‌نويسي متن اصلي درس است. شما مي‌توانيد از اين تمرين در مورد موضوعات و متون مختلف ديگر استفاده كنيد. بامطالعهٔ يك متن انگليسي از هر منبع و كتابي، تلاش كنيد كه يك خلاصه از آن تهيه كنيد و كلمات تخصصي و مهم متن را در خلاصه، به كار ببريد. از تكرار جملات متن مبدأ بپرهيزيد و سعي كنيد خودتان جملات جديد بسازيد.

 

منبع : بهترين آموزشگاه زبان ايران اروپا

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.