چگونگي نوشتن يك متن انگليسي (2)

آموزش مكالمه و گرامر زبان انگليسي

چگونگي نوشتن يك متن انگليسي (2)

چگونگي نوشتن يك متن انگليسي (2)

آيا درباره انتخاب بهترين موسسه زبان انگليسي تا به حال تحقيق كرده ايد؟ آياد ميدانيد بهترين آموزشگاه زبان بايد چه ويژگي هايي داشته باشد؟

بهترين آموزشگاه زبان در حال حاضر، آموزشگاه زبان ايران اروپا است كه داراي ويژگي هاي منحصر به فردي است كه هيچ يك از آموزشگاه زبان انگليسي ديگر در سطح كشور اين ويژگي ها را ندارند. يكي از اين ويژگي ها ، داشتن كلاسهاي بحث ازاد به صورت كاملا رايگان است. اين كلاسها براي زبان آموزان موسسه برگزار ميگردد و كاملا رايگان ميباشد.

يكي ديگر از مهمترين ويژگي هاي اين موسسه زبان انگليسي ، اين است كه داراي اساتيد باتجربه است و از آن مهمتر اين كه اين موسسه زبان ، زبان انگليسي را به صورت تخصصي ارائه ميكند.

در ضمن اين موسسه زبان انگليسي ، ازمون ماك آيلتس را به صورت دو هفته يك بار برگزار ميكند.آزمون ازمايشي آيلتس ، براي زبان آموزاني كه قصد شركت در آزمون ايلتس را دارند بسيار مهم و واجب است. با شركت كردن در ماك آيلتس در زمان و هزينه خود نيز ميتوانند صرفه جويي كنند.

همين ويژگيها باعث شده است كه اين بهترين موسسه زبان در تهران ، تبديل به بهترين آموزشگاه زبان انگليسي در سطح كشور شود.

اگر در حال يادگيري زبان انگليسي هستيد يا در شغلي مشغول به كار هستيد كه ممكن است روابط بين‌المللي داشته باشيد، پس لازم است مهارت نوشتن يك متن انگليسي را به دست آوريد. در اين مطلب ما سعي داريم با بيان چند نكته در مورد نوشتن متن انگليسي، يك راهنماي كلي پيش روي شما بگذاريم. براي آنكه بتوانيد به‌خوبي يك متن انگليسي بنويسيد، لازم است از اصول گرامري و قواعد نگارشي اطلاع كامل داشته باشيد. رسميت متن را مدنظر قرار دهيد و سعي كنيد در جايگاه‌هاي مناسب، از اصطلاحات عاميانه استفاده كنيد. يك كتاب راهنما تهيه كنيد و مطالب مندرج در آن را با تمرين‌هاي مكرر، به مهارت‌هاي خود تبديل كنيد.

3-دفترچهٔ لغات و اصطلاحات

يك دفترچهٔ لغات و اصطلاحات  داشته باشيد و لغات جديدي را كه ياد مي‌گيرد در آن يادداشت كنيد. در اين دفترچه، لغات جديد و اطلاعاتي همچون part of speech، لغات هم‌معني و مشابه، لغات مخالف و يك جمله نمونه بنويسيد. نوشتن اين اطلاعات، موجب مي‌شود در هنگام نوشتن متن انگليسي، ذهن شما به دنبال لغات مشابه و هم‌معني باشد؛ و در صورت لزوم نيز به لغات مشابه و اطلاعات مذكور دسترسي آسان داشته باشيد و بتوانيد بهترين لغت را انتخاب كنيد.

 

4- رعايت حروف بزرگ

در متن انگليسي، حرف اول برخي كلمات در جايگاه‌هاي مختلف جمله، بايد به‌صورت حروف بزرگ نوشته شوند. حرف اول اسامي خاص، اسم افراد، شهرها و كشورها و بسياري موارد ديگر حتماً بايد بزرگ نوشته شوند. نكات مربوط به اسامي خاص را ياد بگيريد و در نوشتن متن انگليسي رعايت كنيد.

5- رعايت جايگاه آپاستروف

مي‌دانيد كه علامت آپاستروف (`) در تركيب‌هاي ملكي و در مخفف شدن‌ها مورداستفاده قرارمي‌گيرد؛ اما ديده مي‌شود كه برخي زبان‌آموزان در موقعيت‌هاي مختلفي به‌اشتباه از آپاستروف استفاده مي‌كنند. بديهي است استفاده از آپاستروف در جايگاه نادرست، علاوه بر كاهش ارزش و صحت متن، موجب تغيير معني و مفهوم جمله نيز شود.

6- نقل‌قول

همانطوركه مي‌دانيد دو نوع نقل‌قول در زبان انگليسي وجود دارد: نقل‌قول مستقيم و نقل‌قول غيرمستقيم. علامت گيومه (“…”) را، فقط در نقل‌قول‌هاي مستقيم استفاده كنيد. استفاده از گيومه در نقل‌قول‌هاي غيرمستقيم، ازلحاظ اصول نگارشي اشتباه است.

 

7- الگوي نوشتن متن

متون مختلف، الگوهاي مختلفي دارند. الگوي متن يك انشاء با الگوي متن يك مقالهٔ علمي يا يك نامهٔ اداري متفاوت است. الگوهاي متن‌هاي مختلف را ياد بگيريد؛ هر بند از يك متن انگليسي، بايد با توجه به ساختار و الگوي مقتضي نوشته شود. به‌طور مثال يك مقالهٔ علمي از بخش‌هاي مقدمه، تعريف مسئله، روش تحقيق، نتايج و نتيجه‌گيري تشكيل‌شده است.

 

8-انسجام پاراگراف

موضوع اصلي را در هر پاراگراف حفظ كنيد. جملات كوتاه بنويسيد و از موضوع اصلي به حاشيه نرويد. به اين گمان نباشيد كه استفاده از كلمات سنگين و جملات پيچيده، موجب افزايش ارزش متن شما مي‌شود؛ بلكه هرچه يك متن انگليسي، ساده و قابل‌فهم‌تر باشد و بتواند با جملات كوتاه و به‌سادگي، منظور نويسند را منتقل كند، از ارزش و اعتبار بيشتري برخوردار است.

9-رسميت متن

همان‌طور كه مي‌دانيد، اكثر كلمات زبان انگليسي داراي چند معني با كاربردها و زمينه‌هاي مختلف هستند. لازم است هنگام نوشتن متن انگليسي دقت كنيد و كلمات درست را انتخاب كنيد. يكي از معيارهاي انتخاب كلمات صحيح، مقدار رسميت هر متن است. به‌عنوان يك مثال ساده، كلمات hello و hi دو نوع از رسميت را در سلام گفتن مي‌رساند. دقت نكردن به اين موارد، از ارزش و اعتبار متن مي‌كاهد و در موارد مهم‌تر، موجب القاي مفهوم غلط به خواننده مي‌شود.

 

10-اهميت گرامر در متن انگليسي

اهميت رعايت نكات گرامري در نوشتن يك متن انگليسي، غيرقابل‌انكار است. نكات مربوط به زمان‌هاي جمله، تركيبات وصفي و اضافي، به كار بردن قيود و موصول و بسياري نكات ديگر، در نوشتن جملات درست و انتقال مفهوم درست، اهميت ويژه‌اي دارند.

نيازي نيست براي نوشتن يك متن انگليسي ساده يا يك نامهٔ اداري، گرامر را در سطح پيشرفته ياد بگيريد؛ اما براي نوشتن متون تخصصي همچون مقاله‌هاي علمي، نياز داريد نكات گرامري بيشتري را رعايت كنيد.

 

11-بكار بردن اصطلاحات

سعي كنيد تعدادي از اصطلاحات، عبارت‌هاي عاميانه و ضرب‌المثل‌هاي پركاربرد  زبان انگليسي را ياد بگيريد. واضح است در نوشتن يك نامهٔ اداري، نياز چنداني به اين اصطلاحات نخواهيد داشت امّا براي زيباتر شدن متن يك داستان يا يك مقاله، بهتر است به حد تعادل از اصطلاحات استفاده كنيد.

 

براي آنكه بتوانيد جايگاه درست اصطلاحات و عبارت‌هاي عاميانه را ياد بگيريد، نياز است مطالعه كنيد. همچنين مي‌توانيد بامطالعهٔ داستان، روزنامه‌هاي انگليسي و گوش دادن به اخبار و ديدن فيلم‌هاي انگليسي، كاربرد اصطلاحات را ياد بگيريد.

12-اصول نگارشي

اگر مي‌خواهيد يك مهارت را در حد پيشرفته ياد بگيريد، بايد به تمام نكات آن، توجه كنيد. زبان‌آموزاني كه درصدد كسب مهارت نوشتن هستند، اغلب از توجه به علائم نگارشي، غافل مي‌مانند. همان‌طور كه مي‌دانيد علائم نگارشي، بر مكث‌ها، فواصل بين كلمات و آهنگ بيان جمله‌هاي خبري و پرسشي مؤثر است. علائم نگارشي موجب زيبايي و درك بهتر جملات مي‌شود؛ بنابراين از يادگرفتن علائم نگارشي و جايگاه آن‌ها غفلت نكنيد.

 

13-نكته آخر ؛ پرهيز از انجام يك اشتباه

از اينكه متن موردنظر خود را به فارسي بنويسيد و بعد آن را به انگليسي برگردانيد، به‌شدت پرهيز كنيد. اين چيزي نيست جز ترجمه از فارسي به انگليسي. فراموش نكنيد كه مهارت نوشتن يك متن انگليسي، يعني اينكه شما بتوانيد منظور خود را به زبان انگليسي بيان كنيد، نه اينكه يك متن فارسي را به انگليسي ترجمه كنيد.

 

منبع : بهترين آموزشگاه زبان ايران اروپا

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.