مشاغل براي فارغ التحصيلان رشته زبان انگليسي (1)

آموزش مكالمه و گرامر زبان انگليسي

مشاغل براي فارغ التحصيلان رشته زبان انگليسي (1)

مشاغل براي فارغ التحصيلان رشته زبان انگليسي (1)

تعدادي از زبان آموزان، در زمان انتخاب رشته، زبان انگليسي را انتخاب ميكنند. اين افراد به علت علاقه اين كار را  انجام ميدهند اما بعضي از افراد هم هستند كه ناگزير، اين رشته را انتخاب كرده اند. اكپر زبان آموزاني كه بهترين موسسه زبان  را  انتخاب ميكنند، در كنكور درصد بالايي از سوالات زبان را به درستي پاسخ ميدهند.

شركت در كلاسهاي يك موسسه زبان يك طرف قضيه است، انتخاب بهترين آموزشگاه زبان طرف ديگري است.

در هر آموزشگاه زبان اي قطعا به شما زبان درس ميدهند اما بهترين موسسه زبان انگليسي فاكتورهاي ديگري در اين زمينه دارد. از اساتيد باتجربه و حرفه اي تا آزمون آيلتس و دوره هاي آيلتس، همگي از فاكتورهاي مهم بهترين آموزشگاه زبان انگليسي است.

همانطور كه ميدانيد قبل از امتحان اصلي ايلتس بايد آمادگي داشته باشيد. اما چطور؟ با شركت در آزمون آزمايشي آيلتس اين امكان را داريد كه قبل از آزمون آماده شويد.

آينده‌ي شغلي فارغ‌التحصيلان زبان انگليسي

فارغ‌التحصيلان زبان انگليسي اين روزها داشتن شغل و درآمد مناسب، به جنسيت وابسته نيست. تمام افراد جامعه، اعم از مرد و زن، در پي يافتن شغل مناسب، در تلاش و جستجو هستند. صرف‌نظر از رشته‌هاي تحصيلي مختلف، كارجويان ترجيحاً به دنبال مشاغل دولتي هستند. دليل آن هم امنيت شغلي، بيمه و بازنشتگي است. اين روزها سطح رفاه در زندگي، مبحث مهمي است و آن هم رابطه‌ي مستقيم با درآمد فرد دارد.

دانش‌آموزان براي داشتن شغل مناسب، وارد دانشگاه مي‌شوند اما در طي دوره‌هاي كارشناسي و كارشناسي ارشد، مهارت‌هاي ايجاد شغل را كسب نمي‌كنند. لذا نمي‌توانند پس از فارغ التحصيلي، به درآمد مطلوب خود دست يابند. اين را بايد بدانيم مفهوم شغل، فقط در مشاغل دولتي خلاصه نمي‌شود. كارجويان بايد بتوانند متناسب با رشته‌ي تحصيلي و مهارت خود، شغل ايجاد كنند. ايجاد شغل از مزايا و امكان پيشرفت بيشتري برخوردار است.

معرفي روش‌ها و اصول ايجاد شغل جديد، در چارچوب اين مطلب نمي‌گنجد؛ لذا در ادامه به خلاصه‌اي از مشاغل مرتبط با رشته‌ي زبان انگليسي مي‌پردازيم تا چراغي براي راه پيشرفت فارغ‌التحصيلان زبان انگليسي باشد.

رشته‌هاي زبان انگليسي در دانشگاه، به سه گرايش مترجمي، آموزش و ادبيات زبان انگليسي تقسيم مي‌شوند. هركدام از اين گرايش‌ها، با توجه به دروس تخصصي مجزا، مهارت‌ها و توانايي‌هاي خاصي در دانشجو ايجاد مي‌كنند.

دانشجويان گرايش آموزش زبان انگليسي دروسي همچون روش‌هاي آموزش، زبانشناسي، روانشناسي و مسائل آموزش زبان را مي‌گذرانند. دانشجويان رشته‌ي مترجمي، واحدهاي ترجمه منابع مكتوب، صوتي و تصويري، و دانشجويان گرايش ادبيات زبان انگليسي، دروس تخصصي بررسي اشعار و متون، اصول نامه‌نگاري و شناخت واژگان و اصطلاحات، را مي‌گذرانند.

دانشجويان و فارغ‌التحصيلان زبان انگليسي، همچون ساير هم رده‌هاي خود، نگران آينده‌ي شغلي خود هستند. لذا در اين مطلب سعي داريم چند مورد از مشاغلي كه مناسب فارغ التحصيلان زبان انگليسي است، معرفي كنيم.

1- تدريس در آموزش و پرورش

يكي از دغدغه‌هاي فارغ‌التحصيلان زبان انگليسي، تدريس به صورت معلم و دبير رسمي در مدارس دولتي است. اكثراً بر اين باور هستند كه آموزش و پرورش با داشتن دانشگاه فرهنگيان، نيازي به جذب و استخدام فارغ‌التحصيلان زبان انگليسي از دانشگاه‌هاي غير، ندارد. اما اگر به سهميه‌بندي آزمون‌هاي استخدامي آموزش و پرورش در سال‌هاي اخير توجه كنيد، مشاهده مي‌كنيد براي فارغ‌التحصيلان كارشناسي و كارشناسي‌ارشد زبان انگليسي، سهميه‌هايي درنظر گرفته شده‌است.

آنچه در آزمون‌هاي استخدامي آموزش‌ و پرورش مهم است، دانش لازم براي قبولي در آزمون كتبي و سپس مصاحبه‌ي استخدامي مي‌باشد. آنچه باعث قبولي در مصاحبه‌ي آزمون‌هاي استخدامي مي‌شود، اطلاعات و دانش عمومي، ديني، سياسي رزومه‌ي اجتماعي موجه، بيان رسا و شيوا و اعتماد به نفس داوطلب است.

 

اكثر فارغ‌التحصيلان زبان انگليسي، از استخدام در آموزش و پرورش نااميد بوده و به دنبال ساير مشاغل در بازار كار خصوصي هستند. اما افرادي كه استخدام در سازمان آموزش و پروش را براي خود هدف قرار داده‌اند، با سعي و تلاش در راستاي كسب مهارت‌هاي لازم، مي‌توانند در اين شغل و سازمان، منصوب شوند.

2- تأسيس آموزشگاه زبان انگليسي

فارغ‌التحصيلان زبان انگليسي، از لحاظ قانوني داراي صلاحيت تاسيس آموزشگاه زبان انگليسي هستند. اما آنچه در اين اقدام مورد تأمل است، نخست سرمايه‌ي لازم براي تاسيس آموزشگاه است. هزينه‌ي اوليه تاسيس آموزشگاه، شامل اخذ پروانه و اجاره يا خريد ساختمان آموزشگاه، در شهرهاي مختلف، متفاوت است اما ممكن است در توان مالي يك فارغ‌التحصيل نباشد. چنانچه مي‌توانيد يك سرمايه گذار پيدا كنيد، مي‌توانيد اين ايده‌ي خود را اجرا كنيد و از دانش خود در جهت پيشرفت هرچه بيشتر آموزشگاه استفاده كنيد.

فارغ‌التحصيلان زبان انگليسي-2

نكته‌ي دوم در مورد تأسيس آموزشگاه، اشباع بودن منطقه از آموزشگاه‌هاي زبان انگليسي است. شما مي‌توانيد با تجزيه و تحليل نياز بازار، آموزشگاه زبان انگليسي با قابليت برگزاري دوره‌هاي ترميك يا آموزشگاه زبان كنكور تأسيس كنيد.

3- تدريس خصوصي

تدريس خصوصي، شغل ديگري براي فارغ‌التحصيلان زبان انگليسي است كه با توجه به تلاش و ذكاوت شما، مي‌تواند پردرآمد يا كم‌درآمد باشد. با توجه به ضعف عمومي دانش‌آموزان در درس زبان انگليسي، اهميت كنكور و دانشگاه، افزايش سفر به كشورهاي انگليسي زبان و دلايلي اينچنين، نياز به كلاس‌هاي خصوصي زبان انگليسي افزايش يافته‌است. اين روش ايجاد شغل، اكثراً براي بانوان فارغ‌التحصيل زبان انگليسي، موردپسند است.

آنچه در برگزاري كلاس‌هاي خصوصي اهميت دارد، سختي‌هاي ابتداي مسير است. اينكه بتوانيد تبليغات خوبي داشته‌باشيد تا به تعداد مناسب زبان‌آموز جذب كنيد از اهميت بالايي برخوردار است. چون در ادامه ي مسير، اين نحوه‌ي تدريس شماست كه سبب استمرار كلاس‌هايتان مي‌شود. بنابراين هميشه سعي كنيد به دنبال به روز كردن علم خود و يادگيري روش‌هاي جديد تدريس باشيد تا جذابيت كلاس‌هايتان موجب افزايش دانش‌آموزانتان شود.

 

از ديگر روش‌هاي برگزاري كلاس‌هاي خصوصي، اجاره‌ي كلاس از آموزشگاه‌هاست كه در سال‌هاي اخير، رواج يافته‌است. فارغ‌التحصيلان زبان انگليسي با اجاره‌ي كلاس از آموزشگاه‌ها، اقدام به برگزاري كلاس در محيط آموزشگاهي مي‌كنند. اين روش از وجهه‌ي بهتري برخوردار است ضمن اينكه محيط كلاس و آمورشگاه، براي يادگيري مناسب‌تر است.

 

 منبع : موسسه زبان ايران اروپا

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.