مشاغل براي فارغ التحصيلان رشته زبان انگليسي (2)

آموزش مكالمه و گرامر زبان انگليسي

مشاغل براي فارغ التحصيلان رشته زبان انگليسي (2)

مشاغل براي فارغ التحصيلان رشته زبان انگليسي (2)

براي انتخاب رشته زبان انگليسي در دانشگاه، دو دسته هستند. دسته اي كه زبان آموز بودند و در كلاسهاي آموزشگاه زبان انگليسي شركت ميكردند و به دليل علاقه رشته زبان انگليسي را انتخاب ميكنند. اما دسته ديگري هستند كه ناگزير به انتخاب هستند. در هر حالتي اين رشته براي خواندن جذاب است و در زندگي دنياي مدن نيز بسيار به كار مي آيد و همرجايي شغلي براي آنها وجود دارد.

قبل از انتخاب، رفتن به موسسه زبان ، بهترين راه براي فهمدين اين موضوع است كه آيا علاقه به زبان انگليسي در شما وجود دارد يا خير. بهترين آموزشگاه زبان انگليسي در اين راه به شما كمك خواهد كرد.

البته كه اين روزها همه پدرها و مادرها فرزندان خود را در آموزشگاه زبان انگليسي ثبت نام ميكنند اما علاقه چيزي نيست كه به زور در فردي ايجاد شود.

البته اين نكته را در نظر بگيريد كه آموزشگاه زبان نيز در اين امر بي تاثير نيست. پس بهترين موسسه زبان انگليسي را انتخاب كنيد.

بهترين آموزشگاه زبان ، آموزشگاهي است كه داراي دوره هاي آيلتس ، آزمون آيلتس و .... نيز باشد. داراي اساتيد حرفه اي و با تجربه نيز در آنجا باشد كه شما را در زمينه هاي مختلف راهنمايي كند.

در ادامه به ادامه معرفي مشاغل براي فارغ التحصيلان ميپردازيم.

4- مترجمي

يكي ديگر از مشاغلي كه فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي زبان انگليسي، علي الخصوص گرايش مترجمي، مي‌توانند به صورت تخصصي انجام دهند، ترجمه است. يك مترجم مي‌تواند به صورت شخصي يا كارمندي مشغول به كار شود. چنانچه مترجمان قصد داشته باشند به صورت شخصي كار كنند، مي‌توانند به صورت غيررسمي با شركت‌هاي ترجمه، دارالترجمه‌ها يا خدمات دانشجويي همكاري داشته‌باشند. در اين صورت با ترجمه‌ي متون محوله، بابت هر صفحه، با توجه به موضوع و تخصص متن، مبلغي را دريافت مي‌كنند. از مزاياي اين شغل اين است كه مي‌توانند حجم كار را با توجه به تلاش خود افزايش داده يا در صورت لزوم، كاهش دهند.

مترجمي به صورت خوداشتغالي، معايبي به همراه دارد از جمله اينكه:

 

بيمه و مزايا و بازنشستگي ندارد؛

امنيت شغلي ندارد؛

درآمد ثابت و تضمين شده‌اي ايجاد نمي‌كند؛

رقيبان بسياري دارد؛

هزينه‌اي كه بابت ترجمه‌ي هر صفحه پرداخت مي‌شود، قيمتي رقابتي بوده و بعضاً به صرف مترجم نيست؛

درآمد به شرط صرف ساعات كاري بيشتر، افزايش مي‌يابد.

شغل مترجمي به صورت رسمي، مي‌تواند درآمد بهتري براي مترجم فراهم آورد. فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي مترجمي زبان، مي‌توانند با كسب مدرك “مترجم رسمي قوه قضائيه” از طريق قبولي در آزموني به همين نام، به عنوان مترجم رسمي قوه قضائيه مشغول به كار شوند.

5- واحد امور بين‌الملل در شركت‌ها  

 

امروزه با افزايش مراودات بين‌المللي شركتها و صنايع مختلف، يكي از ملزوم‌ترين مشاغل در شركتها، كارشناس زبان انگليسي به عنوان مترجم و رابط دو زبانه در امور بين‌الملل است. فارغ‌التحصيلان زبان انگليسي، علي‌الخصوص گرايش‌هاي مترجمي و ادبيات زبان انگليسي، به دليل آشنايي بيشتر با فرهنك و اصطلاحات زبان انگليسي، قادر به تصدي پست‌هاي بين‌المللي هستند. چه بسا افرادي كه از انگيزه‌ي يادگيري بالايي برخوردار باشند، با كسب تخصص لازم  به صورت تجربي در حيطه‌ي صنعت و صنف شركت، به عنوان نماينده‌ي شركت، به سفرها و ماموريت‌هاي خارج از كشور فرستاده شوند؛ در اين صورت از حقوق و مزاياي خوبي برخوردار خواهند بود.

6- مترجم تور گردشگري

 

يكي از مشاغل جذاب و مورد علاقه‌ي اكثر فارغ‌التحصيلان زبان انگليسي، “مترجم تورهاي گردشگري” است. اين شغل علاوه بر اينكه بسيار مفرح و متنوع است، مي‌تواند منبع درآمد بسيار خوبي باشد. با توجه به مهارت شما در مكالمه با افراد انگليسي زبان، مي‌توانيد درآمد خوبي از اين شغل كسب كنيد.

7- كسب و كار غيرحضوري

اين روزها بازار كسب و كار غيرحضوري داغ است. سايت‌هاي اينترنتي، كانال‌هاي تلگرامي، صفحه‌هاي اينستاگرام، اپليكيشن‌هاي موبايل، در حال افزايش و فراگيرتر شدن هستند. براي هر مبحثي، بسته‌هاي آموزشي آنلاين و غيرحضوري، توليد شده و در فضاي اينترنت، كانال تلگرام و صفحه‌ي اينستاگرام و اپليكيشن‌ها به فروش گذاشته مي‌شوند.

 

راه‌اندازي و مديريت كسب و كارهاي اينترنتي نيازمند رعايت اصول اوليه‌ي تجارت الكترونيك است. اين اصول را مي‌توانيد در اينترنت جستجو كنيد يا از يك مشاور تجارت الكترونيك، كمك بگيريد. سقفي براي درآمد كسب و كار اينترنتي، وجود ندارد. از ويژگي‌هاي كسب و كار اينترنتي اين است كه با تولد كسب و كارهاي جديد، از درآمد سايرين كاسته نمي‌شود، چه بسا موجب رشد و تبليغ ساير كسب و كارها نيز مي‌شود.

توليد بسته‌هاي آموزشي، ويدئوها و پادكست‌هاي آموزش زبان انگليسي، وبينارهاي آموزشي از روش‌هاي يك كسب و كار اينترنتي در حوزه‌ي آموزش است. براي افزايش بازديدكنندگان سايت و كانال خود، مي‌توانيد زماني براي پرسش و پاسخ رايگان در نظر بگيريد. استقبال زبان‌آموزان از منابع رايگان، موجب افزايش بازديد سايت و كانال شما مي‌شود.

 

مهارت هاي لازم براي فارغ‌التحصيلان زبان انگليسي

همانطور كه مي‌دانيد سيستم آموزش رسمي، گنجايش آموزش تمامي مطالب موجود در علم و رشته‌هاي دانشگاهي را ندارد. در رشته‌هاي زبان انگليسي نيز همينطور است؛ مهارت‌هايي كه در مقاطع مختلف به دانشجويان آموزش داده مي‌شود، توانايي و مهارت قابل قبولي براي ورود به بازار كار برايشان ايجاد نمي‌كند. يك دانشجو براي آنكه بتواند در شغل آينده‌ي خود موفق باشد، بايد دانشي بيشتر از آنچه در منابع دانشگاهي ارائه مي‌شود ياد بگيرد.

 

يك دانشجوي زبان انگليسي، بايد با شركت در كلاس‌هاي آموزشگاهي، توانايي‌ها و مهارت‌هاي بيشتري كسب كند. همچنين مطالعه‌ي منابع سطح بالاتر از جمله كتب زبان اصلي، در افزايش مهارت‌هاي دانشجويان، تاثير به سزايي دارد.

 

همچنين اخذ مدارك مهم زبان انگليسي همچون مدارك آيلتس و تافل در افزايش مهارت فارغ‌التحصيلان زبان انگليسي مي‌افزايد؛ همچنين مهر تاييد بر دانشي است كه در دانشگاه كسب كرده‌اند.

 منبع : موسسه زبان ايران اروپا

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.