پركاربردترين مكالمه‌هاي انگليسي در سفر

آموزش مكالمه و گرامر زبان انگليسي

پركاربردترين مكالمه‌هاي انگليسي در سفر

پركاربردترين مكالمه‌هاي انگليسي در سفر

اگر تازه شروع به يادگيري زبان كرده ايد، حتما تا به الان موسسه زبان خود را انتخاب كرده ايد. اما اگر هنوز آموزشگاه زبان براي يادگيري زا انتخاب نكرده ايد، پيشنهاد ميكنيم مقاله هاي قبلي ما را نيز مطالعه فرماييد.

براي انتخاب يك موسسه زبان انگليسي عالي، بايد زمان و دقت به خرج دهيد. چون بهترين آموزشگاه زبان ممكن است شما را چند قدم به جلو ببرد.

اگر ميخواهيد در زمان و هزينه صرفه جويي كنيد. بهترين موسسه زبان انگليسي را انتخاب كنيد. اگر براي سفر رفتن و يا هر هدف ديگري ميخواهيد زبان انگليسي ياد بگيريد، بهتر است از همين حالا شروع به تحقيق و بررسي كنيد.

بهترين آموزشگاه زبان انگليسي در تهران ، موسسه زبان ايران اروپا است. اين موسسه زبان به صورت تخصصي به آموزش زبان انگليسي پرداخته است. داراي فضاهاي بزرگ آموزشي و تفريحي است. همچنين براي زبان آموزان خود كلاسهاي جانبي رايگان برگزار ميكند. براي اطلاعات بيشتر به سايت اين موسسه مراجعه فرماييد.

انگليسي در سفر از مهمترين دغدغه هايي است كه مسافرين به كشور هاي انگليسي زبان هميشه با آن دست و پنچه نرم مي كنند . در اين مطلب مهمترين مكالمه‌هاي انگليسي در سفر عنوان شده است كه در منابع اينترنتي و كتاب‌هاي انگليسي در سفر، كمتر به آن‌ها توجه مي شود. ممكن است در سفر به كشورهاي انگليسي زبان، نياز داشته‌باشيد به پزشك يا پليس مراجعه كنيد. ممكن است همسفران خود را گم كنيد، در اين صورت بايد آدرس هتل را به راننده تاكسي بگوييد تا شما را به هتل برساند. حتي به اين فكر كنيد كه اگر پولتان تمام شود، چگونه مي‌خواهيد به بانك يا صرافي مراجعه كنيد و وجهي را كه بستگانتان برايتان حواله كرده‌اند، نقد كنيد. اگر چند بار در سال به كشورهاي انگليسي زبان سفر مي‌كنيد، بهتر است مكالمه را به صورت تخصصي‌تر ياد بگيريد.

تا به حال به اين موضوع فكر كرده‌ايد كه اگر در سفر به كشورهاي انگليسي زبان، موقعيت‌هاي ديگري غير از فرودگاه، فروشگاه و هتل قرار بگيريد، تسلط به چه مكالمه‌هايي مورد نيازتان خواهد‌بود؟ اگر نياز پيدا كنيد كه به پزشك مراجعه كنيد يا وسيله‌اي از شما دزديده شود، چگونه بايد با اين موقعيت‌ها برخورد كنيد؟ آيا مي‌توانيد با پزشك يا پليس مكالمه كنيد؟ آيا مي‌توانيد در موقعيت‌هاي خاص، مكالمه‌اي انجام دهيد و مشكلتان را حل كنيد. حتي اگر خودتان به اين مكالمات نياز پيدا نكنيد، مي توانيد در موقعيت‌هاي اورژانسي به ديگران كمك كنيد.

 

در اين مطلب سعي داريم چند مورد از مكالمه‌هايي را به شما معرفي كنيم كه ممكن است در سفر مورد نيازتان بشود اما در منابع عمومي، كمتر به آن‌ها پرداخته شده‌است. البته لازم به ذكر است در اين مطلب قصد تدريس مكالمه‌هاي مذكور را نداريم، بلكه آنچه بايد بدانيد را به شما معرفي مي‌كنيم. شما مي‌توانيد آن‌ها را در منابع اينترنتي، وبسايت‌ها و كلاس‌هاي آموزشي، ياد بگيريد.

كتاب‌هاي بسياري با عنوان “انگليسي در سفر” در بازار موجود است؛ هر كدام از اين كتاب‌ها مباحث مختلفي را عنوان كرده‌اند. مكالمات موردنياز در فرودگاه، هتل و فروشگاه از جمله مهمترين مكالمه‌هاي پركاربرد در سفر به كشورهاي انگليسي زبان است. اين مكالمه‌هاي پركاربرد در منابع فراواني از اينترنت و كتاب‌هاي “انگليسي در سفر”، در دسترس شما قرار دارند؛ اما در اين مطلب به 5 مورد از مكالمه‌هاي انگليسي در سفر پرداخته مي‌شود كه در منابع عام، كمتر به آن‌ها پرداخته مي‌شود.

مراجعه به پزشك

از جمله مهمترين مكالمه‌هاي انگليسي در سفر، مكالمه با پزشك است؛ اما از آنجايي كه اكثراً به دلايل تفريحي به سفر مي‌رويم، مسلماً دليلي براي مكالمه‌هاي پزشكي نمي‌بينيم مگر در سفرهاي درماني. نمي‌توانيد تضمين كنيد كه در سفرهاي تفريحي بيمار نشويد يا مشكل جسمي برايتان پيش نيايد. ممكن است دچار مسموميت شويد يا سرما بخوريد. حتي اتفاقاتي همچون تصادف و مثل اين‌ها برايتان پيش بيايد. اگرچه اين‌ها موضوعات ناخوشايندي هستند اما خوب است در اين زمينه‌ها آمادگي لازم را كسب كنيد، تا بتوانيد در صورت لزوم به خود يا ديگران كمك كنيد.

چنانچه بيمار شويد، بايد بتوانيد نوع و محل درد و عارضه‌ي خود را براي پزشك تشريح كنيد. اگر سابقه‌ي بيماريهاي همچون ديابت يا بيماريهاي كليوي داشته‌باشيد، مهم است كه پزشك معالج را مطلع كنيد. همچنين بايد ياد بگيريد به داروخانه مراجعه كرده و دستور مصرف داروها را از فروشنده بگيريد.

آموزش و پرورش ايران

مراجعه به پليس

يكي ديگر از مكالمه‌هاي مهمي كه كمتر به آن پرداخته مي‌شود، مكالمه با پليس است. در موارد متعددي ممكن است نياز داشته‌ باشيد به اداره‌ي پليس مراجعه كنيد. از جمله ممكن است در هنگام خريد، كيف يا تلفن همراه شما دزديده شود و …؛ آيا مي‌توانيد شكايت اين دزدي را به اداره پليس ارائه دهيد؟ در اين موقعيت، بايد بتوانيد مشخصات آنچه از شما دزديده شده از جمله مشخصات ظاهري و محتويات آن را براي پليس به صورت شفاف و قابل فهم شرح دهيد.

معرفي كشور خود

سفر هميشه، باب آشنايي با افراد جديد مي‌شود. ممكن است شخصي در مكاني همچون لابي هتل يا فروشگاه، در مورد كشورتان از شما بپرسد. ممكن است او از مناطق ديدني، آداب و رسوم و چهره‌هاي تاريخي و ماندگار كشورتان از شما اطلاعات بخواهد. علاوه بر اينكه شما بايد به مكالمه در مورد اين مباحث، مسلط ‌باشيد، همچنين بايد در مورد تاريخ و جغرافياي كشورتان، اطلاعات مختصري داشته‌باشيد.

ENGLISH FOR TOURISTS

بنابراين يكي ديگر از مهمترين مكالمه‌هاي انگليسي در سفر، مكالمه در مورد محل زندگيتان است.  مسلماً لازم نيست تاريخ كشورتان را قبل از سفر مطالعه كنيد، اما ممكن است آنچه به عنوان اطلاعات عمومي محسوب مي‌شود، مورد نيازتان باشد. بنابراين در مورد آب و هوا، مناطق ديدني، فرهنگ، آداب و رسوم كشورتان اطلاعات بيشتري كسب كرده و مكالمه در مورد موضوعات فوق را نيز تمرين كنيد.

مكالمه در بانك و صرافي

اگر پولتان در سفر تمام شود، چه كار ميكنيد؟! در اين صورت حتماً از يكي از بستگانتان در ايران، مي‌خواهيد كه برايتان وجهي را واريز كند. شما بايد راهي پيدا كنيد كه وجهي كه برايتان حواله شده است، نقد كنيد.

در اين صورت شما بايد به بانك يا صرافي مراجعه كنيد. شايد نياز باشد يك حساب موقت باز كنيد كه بتوانيد وجه را از طريق آن دريافت كنيد. مكالمه‌هاي لازم جهت ارائه‌ي مدارك مورد نياز، پر كردن فرم‌هاي اداري، نقد كردن وجوه ارسالي به ارز رايج كشور مقصد، از جمله مهمترين مكالمه‌هاي انگليسي در سفر است كه ممكن است براي هر مسافري مورد نياز باشد.

پرس و جوي آدرس

آيا فكر مي‌كنيد اگر  با تورهاي مسافرتي سفر كنيد، نيازي نيست آدرس هتل، فروگاه و فروشگاه‌ها را ياد بگيريد؟ راهنماي تور، آدرس‌هاي مختلف را بلد است و شما را به مكان‌هاي تفريحي و مراكز خريد خواهد برد. اما اين احتمال وجود دارد كه همسفران خود را گم كنيد و نياز داشته‌باشيد آدرس هتل خود را از افراد بومي بپرسيد. در اين صورت آيا مي‌توانيد مكالمه‌اي با اين موضوع انجام دهيد؟ بنابراين به دنبال يادگيري پرس و جوي آدرس، خيابان، كوچه و بلوار باشيد.

 

منبع : موسسه زبان ايران اروپا

یکی از بهترین کتب انگلیسی برای مسافران، "Lonely Planet's Ultimate Travel: Our List of the 500 Best Places to See... Ranked" است. این کتاب توسط "لونلی پلنت"، یکی از برجسته‌ترین ناشران مطالب مسافرتی در جهان، تهیه شده است. در این کتاب، 500 مقصد برتر جهان با دقت انتخاب شده و بر اساس اهمیت و جذابیت آنها رتبه‌بندی شده‌اند. اطلاعات جامع درباره تاریخ، فرهنگ، طبیعت و تجربیات منحصر به فرد هر مکان، مسافران را به سفر بهتر و آگاهانه‌تر هدایت می‌کند. این کتاب با زبان ساده و تصاویر جذاب، یک منبع الهام‌بخش برای هر کسی است که به دنبال ماجراجویی در سفرهای خود است.

 

همچنین، "Rick Steves' Europe Through the Back Door" یک کتاب دیگر بسیار مفید برای مسافران انگلیسی زبان است. نویسنده، ریک استیوز، تجربیات سفر خود را به اشتراک می‌گذارد و راهنمایی‌هایی ارزشمند برای سفرهای ارزان‌تر، تجربیات محلی‌تر و زندگی بهتر در هنگام سفر ارائه می‌دهد. این کتاب به مسافران کمک می‌کند تا جزئیاتی از سفرهای خود را که اغلب در راهنماهای سنتی یافت نمی‌شوند، کشف کنند و به راحتی با جامعه محلی در ارتباط برخیزند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.