يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم

آموزش مكالمه و گرامر زبان انگليسي

يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم

يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم

اهداف مختلفي از يادگيري زبان انگليسي وجود دارد. افراد به دلايل مختلفي به يادگيري زبان انگليسي ميپردازند. اما اين روزها افراد زيادي براي شركت در آزمون آيلتس و گرفتن مدرك آيلتس به يادگيري زبان ميپردازند.

همانطور كه ميدانيد شركت در آزمون آيلتس هزينه هاي زيادي را در بر دارد. پس بهتر است قبل از شركت در آزمون اصلي خود را محك بزنيد.

آزمون ماك آيلتس تنها راه محك زدن سطح خود در آزمون آيلتس است. آزمون آزمايشي آيلتس در آموزشگاه هاي مختلفي برگزار ميشود اما بهترين آموزشگاه ها را براي اين كار انتخاب كنيد. يكي از بهترين آموزشگاه هاي زبان كه در اين زمينه افراد متخصصي را در احتيار دارد، موسسه زبان ايران اروپا واقع در غرب تهران و خيابان آيت الله كاشاني است.

ماك ايلتس در اين آموزشگاه به صورت كاملا حرفه اي برگزار ميود به صورتي كه انگار شما در محيط آزمون اصلي قرار گرفته ايد. افراد متخصص به شما كمك ميكنند تا براي آزمون اصلي به بهترين شكل ممكن آماده شويد تا هزينه و وقت شما سوخت نشود.

براي آموزش بهتر و يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم روش‌ها و نكات ويژه‌اي وجود دارد كه با درك و تجزيه‌وتحليل بهتر اين نكات مي‌توان روش مؤثري را براي هر موضوع اتخاذ كرد، ناگفته پيداست كه اين روش‌ها و نكات هم درروند يادگيري تأثير مي‌گذارند و هم باعث تسريع فراگير در امر يادگيري مي‌شوند، با انتخاب هدف درست و انگيزهٔ بالا و ايمان به خود و حل اشتباهات و تمرين و تكرار تداوم مي‌توان روش مطالعهٔ مناسبي مبتني بر اين روش‌ها را در پيش گرفت.

نكات مهم آموزش و يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم

در گذشته يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم تنها مختص قشر خاص و سطح بالاي جامعه بود و تقريباً امكان «لاكچري» محسوب مي‌شد، در حاليكه زبان انگليسي جزء پركاربردترين زبان‌ها بود اما امكان يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم براي همه افراد وجود نداشت. ولي در حال حاضر زبان انگليسي تنها مختص يك قشر نبوده و براي همهٔ ما به يكي از جنبه‌هاي مهم زندگي بدل شده است و جزو الزامات مهم براي زندگيِ به‌روز و همگام با علم و تكنولوژي است.

 ساعت‌ها سر و كله زدن در كلاس‌هاي درس و با معلم‌هاي خصوصي تقريباً به يكي از كارهاي روتين تعداد نسبتاً زيادي از مردم تبديل شده است، گسترش روزافزون رسانه‌ها و وسايل ارتباطي و سيل مهاجرت نيز به اين گستردگي دامن زده است و ديگر دو زبانه شدن يا دوزبانه بودن به يك امر ضروري بدل شده است.

 اين ضرورت مشكلات و چالش‌هاي زياد و همچنين فرصتهاي فوق‌العاده‌اي را ايجاد كرده است و حجم زيادي از وقت و انرژي ما را به خود اختصاص داده است.

 در اينجا چند نكتهٔ ضروري كه به عنوان يك محرك براي يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم شما را ياري خواهد كرد را به تفصيل بحث كرده‌ايم.

هدف داشته باشيد و با انگيزه شروع كنيد.

هدف شاكلهٔ اصلي و برانگيزانندهٔ اراده در بشر است، بدون هدف تقريباً هيچ كاري به سرانجام نمي‌رسد و يا بهتر بگوييم بدون هدف سرانجامي در كار نيست، پس براي شروع كار يادگيري ابتدا هدف داشته باشيد، اين كار به شما انگيزه هم مي‌دهد و هر جا كه احساس خستگي و دلزدگي كرديد با دورنمايي كه از هدف خود داريد مي‌توانيد انرژي مجدد كسب كنيد و با قدرت ادامه دهيد.

 

مراحل يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم را بشناسيد و در مسير درست حركت كنيد.

يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم همانند هر پروسهٔ ديگري داراي مراحل مختص به خود است، در بررسي‌هاي علمي صورت گرفته در حوزه زبان‌شناسي و علي‌الخصوص زبان‌شناسي زبان دوم، مغز انسان در هنگام يادگيري زبان غير مادري در هر دورهٔ زماني واكنش‌هاي منحصري به فردي نشان مي‌دهد كه بخشي از فرايند كامل شدن زبان را تشكيل مي‌دهند، اين مراحل عبارتند از: پيش ساخت زباني يا پيش پرداخت، ساخت اوليه، ظهور كلام و گفتار، متوسط گفتار و تكامل گفتار.

هر يك از مراحل ذكر شده ويژگي‌هاي جالبي دارند كه در اينجا به آنها اشاره خواهيم كرد، دورهٔ پيش پرداخت به دورهٔ سكوت يا بحران هم معروف است و در اين مرحله زبان‌آموز صرفاً سعي در يادگيري برخي لغات، مشاهده و درك دست و پا شكستهٔ جملات و مطالعهٔ عكسها و تصاوير مي‌پردازد.

 اين مراحل بين يك الي شش ماه ممكن است به طول بينجامد و اگر اين مرحله بدون ترك و شكست تمام شود بقيهٔ مراحل به مراتب آسان‌تر است.

در مرحله ساخت ابتدايي امكان بيان عبارات كوتاه و جملات ساده مسير مي‌شود، مرحلهٔ سوم يا همان ظهور كلام با وسعت دايرهٔ لغات همراه است و تكلم به صورت ساده و جملات نسبتاً طولاني به راحتي بيان مي‌شوند و در مراحل چهارم و پنجم به اوج مي‌رسند و فرايند يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم تكميل مي‌شود، با دانستن اين مراحل ادامهٔ مسير براي شما راحت‌تر مي‌شود و مشكلات هر مرحله را به راحتي مي‌توانيد حل كنيد.

ارتباط برقرار كنيد و مكالمه را در اولويت قرار دهيد.

يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم -2

شايد اگر از تعداد زيادي از معلمان و اساتيد زبان انگليسي بپرسيد، بهترين راه‌حلي كه براي يادگيري سريع و بهتر انگليسي پيشنهاد كنند، مكالمه و مكالمه و مكالمه است. ارتباط و تعامل با دنياي بيرون رمز موفقيت در زبان انگليسي است، هر بار كه اين ارتباط شكل مي‌گيرد بخشي از مغز كه مربوط به مهارت‌هاي شنيداري و گفتاري است فعال مي‌شود و مقادير زيادي از داده‌ها به مغز منتقل مي‌شود و چون تصوير و صدا براي پردازش راحت‌تر هستند، مغز راحت‌تر و سريع‌تر و با ماندگاري بالاتري اين داده‌ها را در خود ذخيره مي‌كند.

خودتان و نوع مطالعه‌تان را بشناسيد و مهارت‌هايتان را تقويت دهيد.

مي‌دانيم كه هر انساني با ديگري تفاوت دارد و وقتي اين تفاوت به حوزه‌هاي روانشناختي و علي الخصوص روانشناسي يادگيري مي‌رسد بسيار گسترده‌تر و تقريباً غير قابل بررسي است، اما هر يك از ما بهتر از بقيه و يا مشاوران و معلمان خود را مي‌شناسيم و بهتر است روش مطالعهٔ زبان انگليسي را نيز خودمان براي خودمان خلق كنيم.

 ساعت پربازده مطالعه را بشناسيم، مكان‌هايي كه يادگيري زبان براي ما در آنجا آسانتر است را براي مطالعه انتخاب كنيم و كتاب‌ها و منابع را متناسب با سليقهٔ خود انتخاب كنيم، ناگفته نماند كه مي‌توانيد از مشورت‌هاي بقيه استفاده كنيد، اما در نهايت اين شما هستيد كه بايد انتخاب كنيد چگونه و به چه صورتي مطالعه كنيد.

 اگر با نرم‌افزار راحت‌تر ياد مي‌گيريد يا فايل‌هاي صوتي يا فيلم آموزشي براي شما سودمندترند پس آنها را انتخاب كنيد و اگر نتيجهٔ مناسبي از آنها نمي‌گيريد مي‌توانيد به راحتي آنها را كنار بگذاريد.

به خود ايمان داشته باشيد و مهارت‌هايتان را تقويت كنيد، كشف كنيد، چالش بسازيد و حل كنيد.

در روانشناسي مهارتي كه بيش از همه شما را به پيشرفت مي‌رساند ايمان به خود است، با اطمينان به خود در مسير حركت كنيد و خواهيد ديد اين مسير چقدر براي شما لذت بخش است، هر مهارت را يك قله در نظر بگيريد و آن را فتح كنيد.

 بهتر صحبت كنيد، با اعتماد به نفس كلمات را ادا كنيد، نوشتار خود را تقويت دهيد، با گوش دادن آهنگ و سريال و … مهارت‌هاي شنيداري‌تان را تقويت كنيد، به تلفظ كلمات دقت كنيد و الگوهاي تلفظ را كشف كنيد و تمام آنچه كه مي‌دانيد براي يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم لازم است را تقويت دهيد.

 در نظر داشته باشيد كه روشهاي يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم هر كس با بقيه فرق دارد و تنها خودمان مي‌توانيم آنها را كشف كنيم، اين چالش‌ها را پيش‌روي خود قرار دهيد و سعي در حل آنها داشته باشيد.

چند توصيهٔ كوتاه اما كاربردي براي يادگيري زبان انگليسي به‌عنوان زبان دوم ؛

در اينجا تعدادي از فعاليت‌ها و كارهايي كه شمارا در يادگيري زبان انگليسي به‌عنوان زبان دوم كمك مي‌كنند به‌صورت تيتروار آورده‌ايم تا متناسب باسليقهٔ يادگيري‌تان آن‌ها را انتخاب كنيد.

كتاب و مجله بخوانيد، زير كلمات و اصطلاحاتي كه نمي‌دانيد خط بكشيد و بدون مراجعه به ديكشنري سعي كنيد معني و مفهوم جملات را حدس بزنيد.

از اينترنت و فضاي مجازي استفاده كنيد، تاپيك‌ها و موضوعات مختلف را به زبان انگليسي در گروه‌هاي دوستانه و يا يادگيري زبان به بحث و تبادل‌نظر بگذاريد.

مقالات علمي و دسته اول روز را مطالعه كنيد و اگر درزمينهٔ خاصي تخصص داريد مقالات مربوط به آن حوزه را بخوانيد تا علاوه بر يادگيري زبان انگليسي در تخصص خود نيز حرفه‌اي‌تر شويد.

منبع : آموزشگاه زبان ايران اروپا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.