گام هاي ابتدايي و اساسي يادگيري زبان انگليسي

آموزش مكالمه و گرامر زبان انگليسي

گام هاي ابتدايي و اساسي يادگيري زبان انگليسي

گام هاي ابتدايي و اساسي يادگيري زبان انگليسي

يادگيري زبان انگليسي به دو صورت خودآموز و آموزشگاهي صورت ميگيرد. در شروع يادگيري زبان انگليسي، بنا به نياز و هدفي كه از يادگيري زبان انگليسي داريد، مي‌توانيد مسير مناسب را انتخاب كنيد. برنامه‌ريزي و انتخاب منابع صحيح، از نكات مهم يادگيري زبان انگليسي است. ابزارهاي كمك آموزشي بسياري در دسترس هستند كه با توجه به هدف شما از يادگيري زبان انگليسي، مي توانند به شما كمك كنند.

براي يادگيري زبان انگليسي بهتر است از يك آموزشگاه زبان استفاده كنيد. موسسه زبان انگليسي با بهترين اساتيد مجرب و حرفه اي به شما در رسيدن به هدفتان كمك به سزايي ميكند.

هر فردي از آموزش زبان انگليسي هدفي دارد. اما اين روزها هدف اصلي بيشتر افراد شركت در آزمون آيلتس است. دوره هاي آيلتس در بيشتر آموزشگاه زبان انگليسي برگزار ميگردد. شركت در آزمون آزمايشي آيلتس به شما اين امكان را ميدهد كه با هزينه كم بتوانيد خود را در اين آزمون بسنجيد. ماك آيلتس بهترين روش براي اين كار است كه موسسه زبان كمي آن كار را حرفه اي انجام ميدهند.

براي تقويت مكالمه زبان انگليسي بايد در دوره هاي مكالمه زبان انگليسي شركت كنيد. مهمترين بخش آيلتس نيز همين بخش است. بيشتر افراد نيز در اين بخش مشكلاتي دارند.

اما در اين مقاله به شما ميگوييم چگونه قدم به قدم زبان انگليسي را فرا بگيريد.

يادگيري زبان انگليسي را از كجا شروع كنيم؟

اگر به دنبال يادگيري زبان انگليسي هستيد، بهتر است ابتدا يك ديد كلي از مسير پيش رو داشته باشيد، سپس شروع كنيد. تنوع منابع، تعدد آموزشگاه‌ها، روش‌ها و ابزارهاي مختلفي كه در بازار موجود است، شمارا در انتخاب بهترين‌ها، سردرگم مي‌كند. در ابتدا بايد هدف خود را از يادگيري زبان انگليسي مشخص كنيد؛ سپس به دنبال نقطهٔ شروع و انتخاب منابع، روش‌ها و ابزار باشيد. واضح است كه نيازي به مطالعهٔ تمام منابع موجود در كتابخانه‌ها نيست. شما بايد متناسب باهدفي كه داريد، از منابع و ابزارهاي مناسب استفاده كنيد.

متأسفانه در اطرافمان افراد زيادي هستند كه يادگيري زبان را نيمه‌كاره رها كرده‌اند؛ هريك از آن‌ها دلايل خاص خود رادارند، برخي نيز بهانه‌هايي! اما آنچه ميان آن‌ها مشترك است، عدم وجود اراده و هدف است. اگر هدفتان برايتان ارزشمند باشد و اراده‌تان در جهت هدفتان سوق داده شود، بدون شك مي‌توانيد با برنامه‌ريزي صحيح و انتخاب منابع مناسب، به سطح مطلوب خود برسيد.

انتخاب مسير

اگر مي‌خواهيد زبان انگليسي را از طريق آموزشگاه‌ها، ياد بگيريد، مسير راحت‌تر اما طولاني‌تري پيش رو داريد. اما اگر مي‌خواهيد از طريق منابع خودآموز، ياد بگيريد، مسيرتان مي‌تواند كوتاه و فشرده شود.

به نمودارهاي زنگوله‌اي زير دقت كنيد.

نمودار A، نشان‌دهندهٔ مطالعهٔ زبان انگليسي به‌صورت خودآموز، در مدت‌زمان كمتر و با سرعت بيشتر است. اين نمودار، گوياي اين مطلب است كه شما مي‌توانيد سرعت يادگيري‌تان را با توجه به استعداد و تلاش خود، تنظيم كنيد. اگر اراده‌اي قوي داشته باشيد، به‌راحتي مي‌توانيد در طول دو ماه مطالعهٔ منسجم، از سطح basic به سطح intermediate ارتقا پيدا كنيد.

توجه كنيد، در صورتي سريع‌تر به قلهٔ زنگوله مي‌رسيد كه تلاشتان را افزايش داده و زمان را كوتاه كنيد

 

نمودار B، نشان‌دهندهٔ سرعت پيشرفت در آموزشگاه‌هاي زبان انگليسي است. يادگيري در آموزشگاه‌ها، بنا به زمان‌بندي و برنامه‌ريزي ترميك صورت مي‌گيرد. به‌عبارت‌ديگر، چنانچه بخواهيد اين شيوهٔ يادگيري را انتخاب كنيد، بايد بدانيد كه پيشرفت از سطح basic به سطح intermediate، بين دو الي سه ترم زمان مي‌خواهد.

نتيجه مي‌گيريم براي اينكه بخواهيد با سرعت بيشتر و در مدت‌زمان كوتاه‌تري به سطح مطلوبتان برسيد، بهتر است از منابع خودآموز بهره ببريد و با تلاش بيشتر، زمان رسيدن به هدف را كوتاه كنيد.

تعيين هدف يادگيري زبان انگليسي-2-2

در ابتداي هر مسير، بايد مقصد را مشخص كنيد. آيا مي‌خواهيد در آزمون آيلتس يا كنكور زبان شركت كنيد؟ آيا مي‌خواهيد به خارج از كشور مهاجرت كنيد يا در شركتي بين‌المللي استخدام شويد؟ آيا مي‌خواهيد در آزمون دكترا شركت كنيد يا براي افزايش دانش شخصي خودتان، زبان انگليسي را ياد بگيريد؟

با توجه به هدفي كه از يادگيري زبان انگليسي داريد، منابع درست را انتخاب كنيد. اگر مي‌خواهيد در آزمون دكترا شركت كنيد، لازم نيست روي مهارت‌هاي مكالمه و شنيداري تمركز كنيد. اگر مي‌خواهيد مهاجرت كنيد، بايد مهارت شنيداري خود را تقويت كنيد و اصطلاحات و مكالمات روزمره را ياد بگيريد.

سطح فعلي شما و انتخاب منابع ( تعيين سطح آنلاين )

عامل ديگري كه در شروع يادگيري زبان انگليسي، مهم است، سطح فعلي دانش و مهارت شما از زبان انگليسي است. براي تعيين سطح مهارتتان، با خود صادق باشيد. چنانچه در تعيين سطح خود، واقع‌بين نباشيد، مطمئن باشيد كه در ادامهٔ مسير به مشكل برمي‌خوريد و مجبور خواهيد شد به عقب برگرديد؛ در اين صورت زمان و هزينهٔ زيادي را از دست مي‌دهيد.

همان‌طور كه مي‌دانيد منابع آموزشي زبان انگليسي، از سطح پايه به سطح متوسط و پيشرفته تدوين مي‌شوند. بنابراين براي يادگيري دروس سطح متوسط، بايد به دروس سطح پايه مسلط باشيد.

اگر در ساختن يك جملهٔ خبري دچار مشكل هستيد، بهتر است از منابع سطح پايه (basic) شروع كنيد. اگر زبان انگليسي را در حد مطلوبي از دروس دبيرستان و مقطع كارشناسي ياد گرفته‌ايد، منابع سطح متوسط (intermediate يا pre-intermediate) را انتخاب كنيد؛ و چنانچه در مهارت‌هاي مكالمه و شنيداري، حرفي براي گفتن داريد، منابع سطح پيشرفته (advanced) را مطالعه كنيد.

برنامه‌ريزي

پس از تعيين هدف، برنامه‌ريزي را فراموش نكنيد؛ برنامه‌ريزي، پيش‌نياز رسيدن به هر هدفي است. اهميت برنامه‌ريزي در مسير رسيدن به اهداف، بر هيچ‌كس پوشيده نيست. بدون شك اين را مي‌دانيد كه وقتي هدف مشخص باشد، بدون برنامه‌ريزي نمي‌توانيد به هدفتان برسيد. بنابراين بعد از تعيين هدف از يادگيري زبان انگليسي، تهيهٔ فهرست منابع موردنياز و تعيين مدت‌زماني كه در اختيار داريد، حتماً برنامه‌ريزي كنيد.

هدف شما از يادگيري زبان انگليسي، منابع و زمان متناسب با آن را مي‌طلبد. اگر آزمون دكترا در پيش رو داريد، پس بايد مطالعهٔ منابع پيشنهادي را حداكثر تا بهمن‌ماه به پايان برسانيد. بنابراين برنامه‌ريزي شما متناسب با آزمون‌هاي ميان‌دوره‌اي و مرور مطالب تغيير مي‌كند. اگر مي‌خواهيد به خارج از كشور مهاجرت كنيد، بايد بيشتر منابع زبان‌اصلي را مطالعه كنيد. اگر مي‌خواهيد در يك شركت بين‌المللي استخدام شويد، بايد مهارت درك مطلب و مكالمه‌تان را تقويت كنيد. مي‌بينيد كه بنا به هر هدفي، ابزار و منابع نيز تغيير مي‌كند.

منبع : آموزشگاه زبان ايران اروپا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.