بايدها و نبايدهاي يادگيري زبان انگليسي براي مهاجرت

بايدها و نبايدهاي يادگيري زبان انگليسي براي مهاجرت 

حتي اگر قصد مهاجرت نداريد، آموزش زبان انگليسي امروزه به يكي از واجبات هر كس در زندگي تبديل شده است.

اما اگر قصدتان از يادگيري زبان انگليسي، مهاجرت و شركت در آزمون آيلتس است، بهتر است آموزش را در يك آموزشگاه زبان انگليسي شروع كنيد. شركت در دوره هاي آيلتس اين امكان را به شما ميدهد كه خود را براي آزمون آماده كنيد. البته قبل از آن براي سنجيدن سطح زبان خود بهتر است در آزمون آزمايشي آيلتس شركت كنيد.

آزمون ماك آيلتس بهترين روش براي آماده سازي خود براي آيلتس است. پس قدم اول انتخاب موسسه زبان است. در مقاله هاي قبل درباره ويژگيهاي بهترين موسسه زبان انگليسي صحبت كرده بوديم. با خواندن مقاله هاي قبل بهترين آموزشگاه زبان را انتخاب كنيد.

چنانچه قصد يادگيري زبان انگليسي براي مهاجرت را داريد، اين نكات را مدنظر قرار دهيد. قبل از اقدام براي مهاجرت، زبان انگليسي را ياد بگيريد. فيلم‌هاي انگليسي با زيرنويس فارسي ببينيد و در مكالمات افراد، به ضرب‌المثل‌ها، اصطلاحات و فرهنگ عاميانهٔ انگليسي توجه كنيد. در كلاس‌هاي آموزش مكالمه شركت كنيد و فعال باشيد. مدارك موردنياز براي مهاجرت ازجمله تافل يا آيلتس را اخذ كنيد. چنانچه نياز به كلاس‌هاي خصوصي آموزش زبان انگليسي داشتيد، به مهارت مدرس در مكالمه زبان، شناخت اصطلاحات و فرهنگ كشور ميزبان توجه كنيد. لازم است كه در مورد كشور ميزبان، اطلاعات بيشتري كسب كنيد.

بهترين روش يادگيري زبان انگليسي براي مهاجرت

 پيش از آن‌كه براي مهاجرت به كشورهاي انگليسي زبان اقدام كنيد، بايد به دنبال آموزش زبان انگليسي براي مهاجرت باشيد. با توجه به اهداف مختلف افراد از مهاجرت، سطح مهارت موردنياز آن‌ها در زبان انگليسي متفاوت است. كسي كه باهدف ادامهٔ تحصيل، به كشورهاي انگليسي‌زبان، مهاجرت مي‌كند، به سطح پيشرفته‌اي از زبان انگليسي نياز دارد؛ بنابراين بايد تمام تلاش خود را به كار گيرد تا هزينه و زمان خود را به بهترين نحو استفاده كرده و به نتيجهٔ مطلوب برسد. يادگيري زبان انگليسي براي مهاجرت ، نيازمند رعايت اصول و نكاتي است كه در اين مطلب به مهم‌ترين آن‌ها مي‌پردازيم.

اخذ مدارك انگليسي

اگر به دلايلي غير از ادامه تحصيل، اقدام به مهاجرت كرده‌ايد، نيازي به مدارك زبان انگليسي ازجمله تافل و آيلتس نداريد؛ اما اگر تصور مي‌كنيد كه مي‌توانيد با زندگي كردن در شهر و كشور انگليسي‌زبان، انگليسي را ياد بگيريد، بدانيد كه اين تصوري اشتباه است. چنانچه شما قبل از مهاجرت، اقدام به يادگيري زبان انگليسي نكرده باشيد، پس از مهاجرت، نمي‌توانيد مكالمه را به‌خوبي و به‌سرعت ياد بگيريد؛ زيرا با ديدن مكالمهٔ افراد بومي و مهاجراني كه به زبان انگليسي مسلط هستند، اعتمادبه‌نفس شما كاهش‌يافته و نمي‌توانيد در مجامع و گروه‌هاي مختلف كاري و دوستانه، حضورداشته و به‌خوبي صحبت كنيد. هنگامي‌كه اطرافيان شما به‌صورت كاملاً مسلط به زبان انگليسي صحبت مي‌كنند، شما شنونده‌اي بيش نيستيد. حتي اگر بتوانيد معني مكالماتشان را متوجه شود، بسيار خوب است.

مكالمه در كلاس‌هاي زبان انگليسي با مكالمه در كشورهاي انگليسي‌زبان، بسيار متفاوت است. لهجه و آهنگ كلام صحبت در كشورهاي انگليسي‌زبان، براي زبان‌آموزاني كه حتي مدرك تافل يا آيلتس را اخذ كرده‌اند، راحت نيست. اكنون تصور كنيد، هيچ‌دانشي از زبان انگليسي نداشته باشيد و بخواهيد در كشور مقصد، شروع به يادگيري زبان انگليسي كنيد؛ در اين صورت مسلماً با مشكل مواجه مي‌شويد.

 

 

 

ممكن است مجبور شويد از شغل دلخواهتان صرف‌نظر كنيد چون به زبان انگليسي مسلط نيستيد؛ بسياري از كارفرماها از شما مي‌خواهند حداقل بتوانيد منظورتان را به زبان انگليسي بيان كنيد. چنانچه اين مهارت را نداشته باشيد، مجبوريد در مغازه‌ها يا شركت‌هايي مشغول به كار شويد كه ايرانيان مقيم، متصدي آن‌ها هستند.

 

در اين صورت، شما با دو مشكل مواجه مي‌شويد. اولاً اينكه تعداد شركت‌ها و مشاغلي كه در كشور ميزبان، توسط ايرانيان مقيم، مديريت مي‌شوند، تعداد كمي هستند و ممكن است تقاضاي شما با رقابت زيادي مواجه باشد. در اين صورت، واضح است افرادي اولويت‌دارند كه توانايي مكالمه به زبان انگليسي را داشته باشند. درست است كه آن شركت‌ها توسط ايرانيان مقيم، داير و اداره مي‌شوند، اما ممكن است ارباب رجويان بومي داشته و لازم است شما بتوانيد با آن‌ها مكالمه برقرار كنيد.

 

مشكل دوم، اين است كه چنانچه از مجامع و گروه‌هاي انگليسي فاصله بگيريد، در مدت‌زمان كوتاهي نمي‌توانيد به زبان انگليسي مسلط شويد. چه‌بسا افرادي كه چندين سال در كشورهاي انگليسي‌زبان مقيم هستند، اما هنوز به زبان انگليسي مسلط نيستند.

يكي ديگر از راه‌هاي يادگيري زبان انگليسي براي مهاجرت، تماشاي فيلم‌ها و پويانمايي‌هاي زبان‌اصلي با زيرنويس انگليسي است. تماشاي فيلم‌هاي انگليسي، نه‌تنها موجب افزايش مهارت مكالمه شما مي‌شود، بلكه شمارا بافرهنگ كشورهاي انگليسي‌زبان، آشنا مي‌كند. همان‌طور كه مي‌دانيد فيلم‌ها بر اساس واقعيت ساخته مي‌شوند؛ به‌راحتي مي‌توانيد آداب‌ورسوم، فرهنگ و اصطلاحات عاميانهٔ زبان انگليسي را از فيلم‌هاي انگليسي ياد بگيريد.

 

در تماشاي فيلم‌ها، به مكالمه‌اي كه بين افراد انجام مي‌شود، لحن و آهنگ جملات، اصلاحات و موقعيت‌هاي كاربرد آن‌ها، نحوهٔ درخواست و پاسخ‌ها و عقايد و تعصبات فرهنگي را موردتوجه قرار دهيد.

به انگليسي زياد صحبت كنيد

يكي از بهترين روش‌هاي يادگيري زبان انگليسي براي مهاجرت، مكالمهٔ هرچه بيشتر است؛ اما روش‌هاي صحيح تمرين مكالمه را انتخاب كنيد. براي اينكه مكالمه را به‌درستي تمرين كنيد و در هر بار تمرين، نسبت به مكالمهٔ قبل، پيشرفت داشته باشيد، بهتر است زير نظر يك استاد مكالمه را ادامه دهيد. براي اين كار مي‌توانيد در كلاس‌هاي بحث آزاد يا صرفاً تقويت مكالمه شركت كنيد. در اين كلاس‌ها، استاد يا معلم از شما مي‌خواهد راجع به موضوعات مختلف عام و خاص صحبت كنيد. تمام زبان‌آموزان بايد نظر بدهند و صحبت كنند؛ حتي بايد در موردنظر همكلاسي‌هايتان صحبت كنيد و نظر خود را بيان كنيد.

 

باهمكلاسي‌هاي خود ارتباط برقرار كنيد. ازآنجايي‌كه شما و آن‌ها، هدف مشترك داريد، به‌خوبي مي‌توانيد به همديگر كمك كنيد. شما مي‌توانيد در فضاي مجازي گروه تشكيل داده و با يكديگر به زبان انگليسي صحبت كنيد؛ حتي باهم برنامه‌هاي تفريحي و گردشگري بگذاريد و در ساعاتي كه باهم هستيد، به زبان انگليسي صحبت كنيد.

 

يكي از روش‌هاي ديگر تمرين مكالمه، گوش دادن به صداي خود است. شما مي‌توانيد صداي خود را توسط يك دستگاه ضبط‌صوت، ضبط كنيد و چند بار به آن گوش دهيد. هر بار كه به صداي خود گوش مي‌دهيد، دقت كنيد كه اشتباهات خود را پيدا كنيد. اين كار باعث مي‌شود در مكالمه‌هاي بعدي، اشتباهات خود را تكرار نكنيد.

منبع : آموزشگاه زبان ايران اروپا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.