زبان انگليسي به عنوان زبان دوم (بخش اول)
يكي ازمهمترين اهداف يادگيري زبان انگليسي، شركت در آزمون آيلتس است. همانطور كه ميدانيد شركت در اين آزمون از هزينه هاي بالايي برخوردار است. پس موفقيت در اين آزمون نيز از ريسك بالايي برخوردار ميباشد.
حال چگونه ريسك اين آزمون را كاهش دهيم؟ با شركت در آزمون آزمايشي آيلتس ! اين آزمون دقيقا مانند آزمون اصلي برگزار ميشود و شما را با فضاي آزمون اصلي آشنا ميكند. شركت در آزمون ماك آيلتس ، ريسك شما را براي موفقيت در آزمون كاهش ميدهد. با شركت در ماك آيلتس نقاط ضعف و قوت خود را متوجه ميشويد و آن زمان است كه درصدد تقويت نقاط ضعف خود برمي آييد.
بهترين موسسه زبان انگليسي ، داراي همچين فضايي براي زبان آموزان خود هست. آموزشگاه زبان اي كه داراي اساتيد حرفه اي ميباشد كه به راحتي اين آزمون را براي شما فراهم ميكند و بعد از آن هم مشاور مناسبي براي شما خواهد بود. پس انتخاب موسسه زبان انگليسي از اهميت بالايي برخوردار ميباشد.
موسسه زبان انگليسي تنها مكاني نيست كه شما در آن زبان ياد بگيريد. بهترين آموزشگاه زبان انگليسي بايد انگيزه لازم را براي شما ايجاد كند. درباره اهميت انتخاب آموزشگاه زبان انگليسي در مقاله هاي قبلي براي شما توضيح داده ايم. با خواندن آنها بهترين آموزشگاه زبان را براي يادگيري زبان انگليسي انتخاب كنيد.
براي آموزش بهتر و يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم روشها و نكات ويژهاي وجود دارد كه با درك و تجزيهوتحليل بهتر اين نكات ميتوان روش مؤثري را براي هر موضوع اتخاذ كرد، ناگفته پيداست كه اين روشها و نكات هم درروند يادگيري تأثير ميگذارند و هم باعث تسريع فراگير در امر يادگيري ميشوند، با انتخاب هدف درست و انگيزهٔ بالا و ايمان به خود و حل اشتباهات و تمرين و تكرار تداوم ميتوان روش مطالعهٔ مناسبي مبتني بر اين روشها را در پيش گرفت.
نكات مهم آموزش و يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم
در گذشته يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم تنها مختص قشر خاص و سطح بالاي جامعه بود و تقريباً امكان «لاكچري» محسوب ميشد، در حاليكه زبان انگليسي جزء پركاربردترين زبانها بود اما امكان يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم براي همه افراد وجود نداشت. ولي در حال حاضر زبان انگليسي تنها مختص يك قشر نبوده و براي همهٔ ما به يكي از جنبههاي مهم زندگي بدل شده است و جزو الزامات مهم براي زندگيِ بهروز و همگام با علم و تكنولوژي است.
ساعتها سر و كله زدن در كلاسهاي درس و با معلمهاي خصوصي تقريباً به يكي از كارهاي روتين تعداد نسبتاً زيادي از مردم تبديل شده است، گسترش روزافزون رسانهها و وسايل ارتباطي و سيل مهاجرت نيز به اين گستردگي دامن زده است و ديگر دو زبانه شدن يا دوزبانه بودن به يك امر ضروري بدل شده است.
اين ضرورت مشكلات و چالشهاي زياد و همچنين فرصتهاي فوقالعادهاي را ايجاد كرده است و حجم زيادي از وقت و انرژي ما را به خود اختصاص داده است.
در اينجا چند نكتهٔ ضروري كه به عنوان يك محرك براي يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم شما را ياري خواهد كرد را به تفصيل بحث كردهايم.
هدف داشته باشيد و با انگيزه شروع كنيد.
هدف شاكلهٔ اصلي و برانگيزانندهٔ اراده در بشر است، بدون هدف تقريباً هيچ كاري به سرانجام نميرسد و يا بهتر بگوييم بدون هدف سرانجامي در كار نيست، پس براي شروع كار يادگيري ابتدا هدف داشته باشيد، اين كار به شما انگيزه هم ميدهد و هر جا كه احساس خستگي و دلزدگي كرديد با دورنمايي كه از هدف خود داريد ميتوانيد انرژي مجدد كسب كنيد و با قدرت ادامه دهيد.
مراحل يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم را بشناسيد و در مسير درست حركت كنيد.
يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم همانند هر پروسهٔ ديگري داراي مراحل مختص به خود است، در بررسيهاي علمي صورت گرفته در حوزه زبانشناسي و عليالخصوص زبانشناسي زبان دوم، مغز انسان در هنگام يادگيري زبان غير مادري در هر دورهٔ زماني واكنشهاي منحصري به فردي نشان ميدهد كه بخشي از فرايند كامل شدن زبان را تشكيل ميدهند، اين مراحل عبارتند از: پيش ساخت زباني يا پيش پرداخت، ساخت اوليه، ظهور كلام و گفتار، متوسط گفتار و تكامل گفتار.
هر يك از مراحل ذكر شده ويژگيهاي جالبي دارند كه در اينجا به آنها اشاره خواهيم كرد، دورهٔ پيش پرداخت به دورهٔ سكوت يا بحران هم معروف است و در اين مرحله زبانآموز صرفاً سعي در يادگيري برخي لغات، مشاهده و درك دست و پا شكستهٔ جملات و مطالعهٔ عكسها و تصاوير ميپردازد.
اين مراحل بين يك الي شش ماه ممكن است به طول بينجامد و اگر اين مرحله بدون ترك و شكست تمام شود بقيهٔ مراحل به مراتب آسانتر است.
در مرحله ساخت ابتدايي امكان بيان عبارات كوتاه و جملات ساده مسير ميشود، مرحلهٔ سوم يا همان ظهور كلام با وسعت دايرهٔ لغات همراه است و تكلم به صورت ساده و جملات نسبتاً طولاني به راحتي بيان ميشوند و در مراحل چهارم و پنجم به اوج ميرسند و فرايند يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم تكميل ميشود، با دانستن اين مراحل ادامهٔ مسير براي شما راحتتر ميشود و مشكلات هر مرحله را به راحتي ميتوانيد حل كنيد.
بهتر است اصطلاحات و ضرب المثل هاي انگليسي را به صورت انگليسي يادبگيريد و به معناي فارسي آن توجهي نكنيد. براي يادگيري بهتر اصطلاحات زبان انگليسي از سايتهاي زير استفاده كنيد:
ضرب المثل هاي انگليسي براي كودكان
ارتباط برقرار كنيد و مكالمه را در اولويت قرار دهيد.
يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم -2
شايد اگر از تعداد زيادي از معلمان و اساتيد زبان انگليسي بپرسيد، بهترين راهحلي كه براي يادگيري سريع و بهتر انگليسي پيشنهاد كنند، مكالمه و مكالمه و مكالمه است. ارتباط و تعامل با دنياي بيرون رمز موفقيت در زبان انگليسي است، هر بار كه اين ارتباط شكل ميگيرد بخشي از مغز كه مربوط به مهارتهاي شنيداري و گفتاري است فعال ميشود و مقادير زيادي از دادهها به مغز منتقل ميشود و چون تصوير و صدا براي پردازش راحتتر هستند، مغز راحتتر و سريعتر و با ماندگاري بالاتري اين دادهها را در خود ذخيره ميكند.
خودتان و نوع مطالعهتان را بشناسيد و مهارتهايتان را تقويت دهيد.
ميدانيم كه هر انساني با ديگري تفاوت دارد و وقتي اين تفاوت به حوزههاي روانشناختي و علي الخصوص روانشناسي يادگيري ميرسد بسيار گستردهتر و تقريباً غير قابل بررسي است، اما هر يك از ما بهتر از بقيه و يا مشاوران و معلمان خود را ميشناسيم و بهتر است روش مطالعهٔ زبان انگليسي را نيز خودمان براي خودمان خلق كنيم.
ساعت پربازده مطالعه را بشناسيم، مكانهايي كه يادگيري زبان براي ما در آنجا آسانتر است را براي مطالعه انتخاب كنيم و كتابها و منابع را متناسب با سليقهٔ خود انتخاب كنيم، ناگفته نماند كه ميتوانيد از مشورتهاي بقيه استفاده كنيد، اما در نهايت اين شما هستيد كه بايد انتخاب كنيد چگونه و به چه صورتي مطالعه كنيد.
منبع : آموزشگاه زبان ايران اروپا
- شنبه ۰۴ خرداد ۹۸ ۱۱:۰۷
- ۱۱ بازديد
- ۰ نظر