زبان انگليسي به عنوان زبان دوم (بخش دوم)

آموزش مكالمه و گرامر زبان انگليسي

زبان انگليسي به عنوان زبان دوم (بخش دوم)

زبان انگليسي به عنوان زبان دوم (بخش دوم)

اين روزها يادگيري زبان براي زندگي در اين دنياي مدرن، يكي از واجبات است. يادگيري زبان انگليسي از آن دسته كارها است كه افراد تصور ميكنند بسيار سخت است به همين دليل هم هست كه شايد افراد كمتري يادگيري زبان را تا انتها ادامه ميدهدند.

يكي از عوامل مهم در ادامه دادن يادگيري زبان، آموزشگاه زبان است. انتخاب بهترين موسسه زبان انگليسي با اين تعداد از نام و برند آموزشگاه زبان انگليسي كار دشواري است. اما مهمترين قدم نيز به شمار ميرود. در مقاله هاي قبلي كامل براي شما توضيح داديم كه چه عواملي در انتخاب آموزشگاه زبان انگليسي دخيل است.

اما قبل از انتخاب موسسه زبان، بهتر است هدف خود را از يادگيري زبان انگليسي مشخص كنيد. آيا براي آزمون آيلتس نياز به يادگيري زبان داريد؟ براي تخصص خاصي نياز به زبان انگليسي تخصصي داريد و يا صرفا براي سرگرمي يادگيري زبان را انتخاب كرده ايد؟

يكي از راه هاي موفقيت در آزمون آيلتس، شركت در آزمون ماك آيلتس است. آزمون ماك ريسك شما براي شركت در آزمون اصلي را كاهش ميدهد. شركت در آزمون آزمايشي آيلتس، نقاط ضعف و قوت شما را به شما نشان ميدهد. از اين رو ميتوانيد با تقويت كردن نقاط ضعف خود، موفقيت خود در آزمون آيلتس را افزايش دهيد. اين كار هزينه كمتري هم براي شما در بر دارد.

يكي از عوامل انتخاب بهترين آموزشگاه زبان انگليسي ، همين آزمون ماك آيلتس است. آيلتس يكي از مهمترين اهداف براي يادگيري زبان است.

اگر با نرم‌افزار راحت‌تر ياد مي‌گيريد يا فايل‌هاي صوتي يا فيلم آموزشي براي شما سودمندترند پس آنها را انتخاب كنيد و اگر نتيجهٔ مناسبي از آنها نمي‌گيريد مي‌توانيد به راحتي آنها را كنار بگذاريد.

به خود ايمان داشته باشيد و مهارت‌هايتان را تقويت كنيد، كشف كنيد، چالش بسازيد و حل كنيد.

در روانشناسي مهارتي كه بيش از همه شما را به پيشرفت مي‌رساند ايمان به خود است، با اطمينان به خود در مسير حركت كنيد و خواهيد ديد اين مسير چقدر براي شما لذت بخش است، هر مهارت را يك قله در نظر بگيريد و آن را فتح كنيد.

 

 بهتر صحبت كنيد، با اعتماد به نفس كلمات را ادا كنيد، نوشتار خود را تقويت دهيد، با گوش دادن آهنگ و سريال و … مهارت‌هاي شنيداري‌تان را تقويت كنيد، به تلفظ كلمات دقت كنيد و الگوهاي تلفظ را كشف كنيد و تمام آنچه كه مي‌دانيد براي يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم لازم است را تقويت دهيد.

 

 در نظر داشته باشيد كه روش يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم هر كس با بقيه فرق دارد و تنها خودمان مي‌توانيم آنها را كشف كنيم، اين چالش‌ها را پيش‌روي خود قرار دهيد و سعي در حل آنها داشته باشيد.

 

اشتباهاتتان را اصلاح كنيد و اصولي ياد بگيريد.

بهتر است براي يادگيري كلمات انگليسي از ديكشنري انگليسي به انگليسي استفاده كنيد به خصوص ديكشنري كمبريج

dictionary Cambridge 

يا

ديكشنري آكسفورد

  oxford dictionary

مي‌دانيم كه يادگيري صرفاً براي رفع تكليف نيست و اگر آن را به عنوان يك مشق و تكليف در نظر بگيريم در مسير يادگيري هيچگاه لذت نخواهيم برد.

 

رفع اشتباهات به معناي كار اضافه نيست بلكه به معناي اصولي ياد گرفتن و زيباتر كردن مسير است، راه رفتن بر روي اصول در ابتدا كار آساني نيست ولي همينكه تعادل خود را حفظ كرديم ديگر راحت‌تر مي‌شود. براي رفع اشتباهات‌تان مي‌توانيد از استاد يا معلم‌تان كمك بگيريد و هيچگاه براي اين كار خجالت نداشته باشيد.

 

 اگر در بخش تلفظ مشكل داريد مي‌توانيد از آموزش هاي آنلاين يا نرم‌افزاري بهره ببريد، اشتباهات شنيداري‌تان را با بيشتر و بيشتر گوش دادن اصلاح كنيد و بدانيد كه هيچ مشكلي حل نشدني نيست.

تمرين و تكرار و تداوم، ۳ رمز براي موفقيت بيشتر

از نظر عصب‌شناسي بخشي از مغز مسئول كنترل مهارت‌هاي فرازباني و زبان دوم است، اگر به طور مثال يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم را كنار بگذاريد و هيچ وقت يادگيري زبان دوم را پيش نگيريد، اين بخش از مغز شما تا ابد بلااستفاده و بدون كاركرد مي‌ماند و مهمتر از همه اينكه اين بخش هم مانند ساير بخش‌ها روز به روز رشد مي‌كند و اين به تلاش شما بستگي دارد. تمرين و تكرار كنيد، هر جا كه فرصتي گير مي‌آوريد تمرين كنيد.

 

 در تنهايي جلو آينه چند نصيحت به زبان انگليسي به خودتان بكنيد، برنامهٔ روزانهٔ تان را انگليسي بنويسيد، انگليسي يادداشت برداريد، جملات عاشقانهٔ انگليسي ياد بگيريد و استفاده كنيد، متناسب با كارتان فعاليت انگليسي براي خودتان بسازيد و مهم‌تر از آن بخشي از روز خود را صرفاً براي تمرين و تكرار و يادگيري بيشتر بگذاريد.

 

 نكتهٔ بعدي كه نبايد از آن غافل شد تداوم اين فعاليت‌ها است، با شل و سفت كردن زياد يك پيچ بعد از مدتي پيچ هرز و بي‌استفاده مي‌شود، يادگيري زبان هم اين صورت است تا زماني كه كاملاً مسلط نشده‌ايد تلاش و كوشش را رها نكنيد.

چند توصيهٔ كوتاه اما كاربردي براي يادگيري زبان انگليسي به‌عنوان زبان دوم ؛

در اينجا تعدادي از فعاليت‌ها و كارهايي كه شمارا در يادگيري زبان انگليسي به‌عنوان زبان دوم كمك مي‌كنند به‌صورت تيتروار آورده‌ايم تا متناسب باسليقهٔ يادگيري‌تان آن‌ها را انتخاب كنيد.

كتاب و مجله بخوانيد، زير كلمات و اصطلاحاتي كه نمي‌دانيد خط بكشيد و بدون مراجعه به ديكشنري سعي كنيد معني و مفهوم جملات را حدس بزنيد.

از اينترنت و فضاي مجازي استفاده كنيد، تاپيك‌ها و موضوعات مختلف را به زبان انگليسي در گروه‌هاي دوستانه و يا يادگيري زبان به بحث و تبادل‌نظر بگذاريد.

مقالات علمي و دسته اول روز را مطالعه كنيد و اگر درزمينهٔ خاصي تخصص داريد مقالات مربوط به آن حوزه را بخوانيد تا علاوه بر يادگيري زبان انگليسي در تخصص خود نيز حرفه‌اي‌تر شويد.يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم -5

فيلم و سريال ببينيد، اين‌يك توصيه نه‌تنها براي يادگيري زبان بلكه براي تفريح و گذراندن اوقات فراغت هم هست، مي‌توانيد براي تقويت مهارت‌هاي شنيداري و نوشتاري به‌صورت هم‌زمان فيلم‌ها و سريال‌ها را با زيرنويس انگليسي ببينيد، اين كار نحوهٔ تلفظ و اداي صحيح كلمات را نيز به شما آموزش مي‌دهد.

تصوير نوشته و جملات و جوك‌هاي تصويري بخوانيد و كميك بوك در خانه داشته باشيد تا هم ياد بگيريد و هم بخنديد.

با معلمان و دوستانتان درصورتي‌كه خودشان هم موافق هستند انگليسي صحبت كنيد، اين‌يك بازي دو سر برد است، هم شما و هم طرف مقابل شما از آن نفع خواهند برد.

روزنامه و خبر بخوانيد، جدول حل كنيد و با لغات و كلمات درگير شويد، اين‌يك تمرين براي افزايش دايرهٔ واژگان شما است.

آزمون بدهيد و آزمون بگيريد، امتحان و آزمايش تنها راهي هستند كه مي‌توانيد توسط آن‌ها خود را محك بزنيد، از آن‌ها نترسيد و هرازگاهي خودتان هم سؤال طرح كنيد و جواب دهيد.

منبع : آموزشگاه زبان ايران اروپا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.