چرا در يادگيري زبان انگليسي ناموفق هستيم؟ (2)
در قسمت اول اين مقاله توضيح داديم كه چطور آموزشگاه زبان ميتواند به شما براي به هدف رسيدن شما از زبان انگليسي كمك كند. هدف شما چيست؟ سرگرمي؟ شركت در آزمون هاي بين المملي؟ شركت در دكترا؟ صحبت با شركت هاي خارجي؟
بدون شك تهران داراي موسسه زبان هاي بسياري است كه انتخاب از ميان آنها دشوار ميباشد.
فاكتورهاي مهم براي انتخاب بهترين آموزشگاه زبان را به شما معرفي كرديم. مهمترين قدم بعد از تعيين هدف از يادگيري زبان انگليسي، انتخاب بهترين موسسه زبان انگليسي است.
يك موسسه زبان انگليسي خوب شما را چندين قدم به جلو مي اندازد.
مهمترين فاكتور براي انتخاب بهترين آموزشگاه زبان انگليسي ، اساتيد باتجربه و دلسوز هستند كه كمتر موسسه اي از داشتن آن برخوردار است. پس در انتخاب آموزشگاه زبان انگليسي بسيار دقت كنيد.
مشكل سيستم آموزشي مدارس
سيستم آموزشي كشورهاي مختلف در سراسر جهان، با كاستيهايي مواجه است اما شدت اين كاستيها و نوع آن در هر كشور متفاوت است. سيستم آموزشي كشور ايران، درزمينهٔ تدريس درس زبان انگليسي بهعنوان زبان بينالمللي، دچار مشكل است. بهعبارتديگر، دانشآموزان در مقطع دورهٔ اول دبيرستان، با زبان انگليسي آشنا ميشوند اما نه بهدرستي.
طراحي كتاب زبان انگليسي، روش تدريس معلم، استفاده از ابزارهاي كمكآموزشي، ارزشيابي و تأكيد بر مهارتهاي چهارگانهٔ زبان انگليسي در مدارس ايران، از كيفيت مطلوبي نسبت به سطح استاندارد سيستم آموزشي كشورهاي جهان، برخوردار نيست. ازاينرو در گامهاي اول يادگيري زبان انگليسي در مدارس، باعث ايجاد دلسردي نسبت به اين درس در دانشآموزان ميشود. تصوير ذهني منفي دانشآموزان از درس زبان انگليسي در مدارس، روند پيشرفت آنها را در اين درس، در سالهاي آينده، تحتالشعاع قرار ميدهد.
يك راه حل ؛
يكي از راههايي كه احساس منفي دانشآموزان را نسبت به زبان انگليسي از بين ميبرد، شركت در كلاسهاي آموزشگاهي و ترميك زبان انگليسي است. دانش آموزان، با قرار گرفتن در معرض شيوههاي تدريس استاندارد كلاسهاي آموزشگاهي، به زبان انگليسي علاقهمند ميشوند و اينيكي از بزرگترين كاستيهاي سيستم آموزشي كشور ماست.
درواقع علاقهٔ دانشآموزان بايد در مدارس بيدار شده و استعداد آنها نيز شكوفا شود. اينكه لازم باشد براي آشنايي درست فرد با زبان انگليسي، به سيستم آموزشي غيردولتي متوسل شويم، بدون شك نشان از وجود نقص در سيستم آموزشي دولتي است.
مشكل سيستم آموزشي مدارس
سيستم آموزشي كشورهاي مختلف در سراسر جهان، با كاستيهايي مواجه است اما شدت اين كاستيها و نوع آن در هر كشور متفاوت است. سيستم آموزشي كشور ايران، درزمينهٔ تدريس درس زبان انگليسي بهعنوان زبان بينالمللي، دچار مشكل است. بهعبارتديگر، دانشآموزان در مقطع دورهٔ اول دبيرستان، با زبان انگليسي آشنا ميشوند اما نه بهدرستي.
طراحي كتاب زبان انگليسي، روش تدريس معلم، استفاده از ابزارهاي كمكآموزشي، ارزشيابي و تأكيد بر مهارتهاي چهارگانهٔ زبان انگليسي در مدارس ايران، از كيفيت مطلوبي نسبت به سطح استاندارد سيستم آموزشي كشورهاي جهان، برخوردار نيست. ازاينرو در گامهاي اول يادگيري زبان انگليسي در مدارس، باعث ايجاد دلسردي نسبت به اين درس در دانشآموزان ميشود. تصوير ذهني منفي دانشآموزان از درس زبان انگليسي در مدارس، روند پيشرفت آنها را در اين درس، در سالهاي آينده، تحتالشعاع قرار ميدهد.
يك راه حل ؛
يكي از راههايي كه احساس منفي دانشآموزان را نسبت به زبان انگليسي از بين ميبرد، شركت در كلاسهاي آموزشگاهي و ترميك زبان انگليسي است. دانش آموزان، با قرار گرفتن در معرض شيوههاي تدريس استاندارد كلاسهاي آموزشگاهي، به زبان انگليسي علاقهمند ميشوند و اينيكي از بزرگترين كاستيهاي سيستم آموزشي كشور ماست.
درواقع علاقهٔ دانشآموزان بايد در مدارس بيدار شده و استعداد آنها نيز شكوفا شود. اينكه لازم باشد براي آشنايي درست فرد با زبان انگليسي، به سيستم آموزشي غيردولتي متوسل شويم، بدون شك نشان از وجود نقص در سيستم آموزشي دولتي است.
درنتيجه هر فرد بايد در يادگيري هر مطلبي، به اين خودشناسي و واقعبيني رسيده و بتواند مانع واقعي يادگيرياش را بشناسد. افرادي كه هميشه به دنبال علتي بيروني براي مشكلات خود هستند، با هر گام از هدف دور ميشوند. شناخت و رفع مسائل و موانع، از مهمترين عوامل رسيدن بهتمامي اهداف زندگي است.
منبع : آموزشگاه زبان ايران اروپا
- دوشنبه ۲۷ خرداد ۹۸ ۱۲:۰۶
- ۱۱ بازديد
- ۰ نظر