10 نكته از بايد و نبايد هاي يادگيري گرامر زبان انگليسي (1)

10 نكته از بايد و نبايد هاي يادگيري گرامر زبان انگليسي (1)

قبل از يادگيري زبان آيا به اين فكر كرده ايد كه هدفتان از يادگيري زبان انگليسي چيست؟

البته كه براي زندگي در دنياي مدرن، يادگيري زبان انگليسي لازم و واجب است اما قبل از هرچيزي بايد هدف خود را از يادگيري بدانيد.

براي يادگيري زبان انگليسي، چه قدم هايي برداشته ايد؟ آيا به يك آموزشگاه زبان انگليسي ميروسد يا ترجيح ميدهيد خودتان ياد بگيريد؟

البته كه بهترين روش انتخاب بهترين موسسه زبان انگليسي است. و بعد از آن هم شركت در كلاس ها و بعد از آن هم تمرين و تمرين....

بهترين آموزشگاه زبان از نظر شما چه ويژگي هايي دارد؟ مهمترين ويژگي اساتيد با تجربه و حرفه اي آن موسسه زبان انگليسي است.

يكي از دل‌مشغولي‌ها و نگراني‌هاي زبان‌آموزان و دانش‌آموزان، يادگيري مباحث گرامري زبان انگليسي است. در اين مورد نكات و روش‌هاي بسياري است كه مي‌تواند كمك‌كننده باشد. ازاين‌رو در اين مقاله به 10 نكته كه يادگيري گرامر زبان انگليسي را تسهيل مي‌كند، اشاره‌شده است. روش صحيح گوش دادن به مدرس، تمرين، مباحث مهم گرامري، نكات موردتوجه، تشابهات كلمات، معرفي يك كتاب و ترس از موضوعاتي است كه در اين مقاله به آن پرداخته‌شده است.

گرامر زبان انگليسي، مكمل بخش مكالمه و لغت است. براي ارتقاي مهارت‌هاي چهارگانهٔ زبان انگليسي به‌صورت هماهنگ، نمي‌توان بخش گرامر را ناديده گرفت. اما برخي مدرسان يا فراگيران به دليل انتخاب روش‌هاي نادرست در آموزش و يادگيري گرامر زبان انگليسي و عدم كسب نتايج مطلوب، اين بخش را از زبان انگليسي حذف مي‌كنند. در اين مطلب سعي داريم به معرفي 10 مورد از بايدها و نبايدهاي يادگيري گرامر زبان انگليسي بپردازيم. به همين دليل است كه بايد در كلاسهاي بهترين موسسه زبان شركت كنيد.

10 نكته در يادگيري گرامر زبان انگليسي كه به دردتان مي‌خورد

برخي به اين باورِ اشتباه اصرار دارند كه براي كسب مهارت در زبان انگليسي، مي‌توان از بخش گرامر، چشم‌پوشي كرد. برخلاف نظر اين افراد، يادگيري و بهره گرفتن از گرامر زبان انگليسي، فوايدي دارد؛ ازجمله آنكه در ساخت جملات صحيح به زبان‌آموزان كمك مي‌كند. زبان‌آموزاني كه از دايرهٔ واژگان وسيعي برخوردار نيستند، مي‌توانند با كمك گرفتن از گرامر زبان انگليسي، تعداد جملات متعدد و متنوعي بسازند. همچنين در بيان جمله‌هاي طولاني، گرامر نقش حياتي ايفا مي‌كند. در جمله‌هايي كه شامل موصول، ضماير و ارجاعات، آگاهي از برخي قواعد گرامري، در بيان منظور و مفهوم دقيق، از ملزومات است.

 

به اين دلايل و بسياري دلايل ديگر كه از حوصلهٔ اين متن خارج است، لازم است زبان‌آموزان و دانش‌آموزان به گرامر زبان انگليسي در كنار ساير مهارت‌ها، توجه كنند. مباحثي كه در گرامر تدريس مي‌شوند، با استفاده از روش‌ها و ابزارهايي، به‌راحتي ياد گرفته مي‌شوند. در ادامهٔ اين متن، به 10 نكته اشاره مي‌كنيم كه در يادگيري گرامر زبان انگليسي به زبان‌آموزان و دانش‌آموزان كمك مي‌كند.

1-ديدگاه خود را نسبت به گرامر زبان انگليسي تغيير دهيد

يادگيري گرامر زبان انگليسي-1

توصيهٔ روانشناسان است كه ديدگاه خود را از منفي به مثبت تغيير دهيد؛ خواهيد ديد كه بسياري از مشكلات آسان مي‌شوند. در اين راستا، مشاوران تحصيلي نيز، توصيه مي‌كنند به هيچ درسي برچسب “سخت” نچسبانيد. تمام دروس بامطالعه و تلاش، آسان خواهند شد.

 

گرامر زبان انگليسي يكي از مباحثي است كه اكثر دانش‌آموزان در مورد آن ذهنيت منفي دارند. اين ذهنيت باعث مي‌شود زبان آموزان براي يادگيري مباحث گرامري، تلاش نكنند به اين دليل كه تصور مي‌كنند تلاش آن‌ها نتيجه نخواهد داد. در اين راستا، نقش مدرسين زبان انگليسي بسيار تأثيرگذار است.

 

مدرسان زبان انگليسي مي‌توانند بامهارت و تجربه، بين زبان آموزان و مباحث گرامري ارتباط برقرار كنند؛ به‌نحوي‌كه آنها براي يادگرفتن گرامر زبان انگليسي، علاقه و تلاش از خود بروز دهند. تلاش زبان آموزان توأم باعلاقه و پشتكار، بدون شك موجب كسب مهارت و موفقيت در گرامر زبان انگليسي خواهد شد.

2- هنگام گوش كردن به تدريس، جزوه ننويسيد

يكي از اشتباهات مهم در هنگام تدريس گرامر زبان انگليسي، جزوه‌نويسي است. جزوه‌نويسي هنگام تدريس گرامر، يكي از عوامل عدم تمركز دانش‌آموزان است. دانش‌آموزان روي نوشتن جملات و بعضاً روي تميز و مرتب نوشتن جزوه به‌جاي درس جاري، تمركز مي‌كنند. لازم به ذكر است بنا به تفاوت‌هاي فردي، برخي دانش‌آموزان با نكته برداري از گفته‌هاي معلم و مدرس، درس را ياد مي‌گيرند؛ قطعاً مدرسان نبايد از نت‌برداري اين دسته از زبان آموزان جلوگيري كنند.

 

3- روش‌هاي يادگيري خود را بشناسيد

تيپ‌هاي مطالعهٔ افراد، به چهار دستهٔ نوشتاري، شنيداري، تصويري، حركتي تقسيم مي‌شود. هر فرد بايد بتواند روش متناسب با ويژگي‌هاي شخصيتي و توانايي‌هاي ذاتي خود را پيدا كند. آنچه مهم است شناخت روش متناسب با ويژگي‌هاي فردي است. اين مورد فقط از طريق شناخت هر فرد از ويژگي‌هاي شخصيتي خود، به دست مي‌آيد.

اينكه شما بتوانيد روش يادگيري متناسب با توانايي‌هاي خود و ويژگي هر درس را پيدا كنيد، موجب تسهيل يادگيري علي‌الخصوص در دروس سخت، تحليلي، تئوري و تركيبي مي‌شود. لازم به ذكر است گرامر زبان انگليسي درسي مركب از قسمت‌هاي تئوري و تحليلي است.

 

4- تمرين خود را افزايش دهيد

يكي از روش‌هاي يادگيري گرامر، تمرين كردن و مثال زدن است. هر مبحثي كه ياد مي‌گيريد، بسيار تمرين كنيد. از هر قاعده‌اي كه ياد گرفتيد، جملات بسياري مثال بزنيد. علي‌الخصوص در مورد يادگرفتن زمان‌ها، لازم است كه زمان‌ها را با افعال مختلف تمرين كنيد.

 

تمرين‌هاي خود را به نوشتن محدود نكنيد، روش‌هاي متنوعي براي تمرين وجود دارد. از كتاب داستان‌ها، برنامه‌ها و اپليكيشن‌هاي موبايل و كامپيوتر بهره ببريد و به روش‌هاي تمريني خود، تنوع ببخشيد.

5- افعال بي‌قاعده را حفظ كنيد

حتماً افعال بي‌قاعده را مي‌شناسيد. با يك مثال اين مبحث را يادآوري مي‌كنيم؛ فعل wake، يك فعل باقاعده است كه در حالت گذشته، به‌صورت waked نوشته مي‌شود. همان‌طور كه مي‌بينيد طبق قاعدهٔ ed ساخته مي‌شود. اما فعل swim يك فعل بي‌قاعده است و در زمان گذشته، به شكل swam نوشته مي‌شود. مشاهده مي‌كنيد كه هيچ قاعده‌اي در ساختن نوع گذشتهٔ افعال بي‌قاعده وجود ندارد.

 

يادگيري گرامر زبان انگليسي-3

 

بنابراين توصيه مي‌شود افعال بي‌قاعده را كه تعداد محدودي هم دارند، حفظ كنيد؛ تا در برخورد با آن‌ها، به‌اشتباه از قاعدهٔ ed استفاده نكنيد. فهرست كامل افعال بي‌قاعده در منابع و كتاب‌هاي مختلفي موجود هستند. با جستجو در اينترنت و سايت‌هاي معتبر زبان انگليسي نيز، مي‌توانيد فهرست كامل آن‌ها را پيداكرده و ياد بگيريد.

 

 

 

 

منبع : موسسه زبان ايران اروپا

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.