روشهاي قدرتمند براي تقويت سريع مكالمه زبان انگليسي

روشهاي قدرتمند براي تقويت سريع مكالمه زبان انگليسي

از نظر بعضي از افراد، مكالمه زبان انگليسي ، سختترين قسمت يادگيري زبان انگليسي است. آيا از نظر شما هم همينطور است؟

براي يادگيري زبان انگليسي چه قدم هايي برداشته ايد؟ ايا در بهترين موسسه زبان انگليسي ثبت نام كرده ايد؟

آيا به صورت شخصي شروع به يادگيري زبان كرديه ايد يا به موسسه زبان انگليسي ميرويد؟ با توجه به نظرسنجي هاي اخير، بيشتر افراد با شركت در كلاسهاي يك آموزشگاه زبان انگليسي  ، بهتر و سريعتر به هدف خود رسيده اند.

اين افراد با حضور در كلاسهاي بهترين آموزشگاه زبان انگليسي ، چون در محيط قرار ميگرفتند، مكالمه زبان انگليسي آن ها نيز بسيار قوي شده بود.

پس با دلايل زيادي به شما پيشنهاد ميكنيم بهترين موسسه زبان را انتخاب كنيد و به صورت مداوم در كلاسها شركت كنيد. بهترين راه براي تقويت مكالمه زبان انگليسي همين است اما راه هاي جانبي ديگري نيز وجود دارد.

مثلا اگر بخواهيد در آزمون آيلتس شركت كنيد، بهتر است كه نكاتي را فرا بگيريد كه تنها در بهترين آموزشگاه زبان به شما ياد داده ميشود.

بعد از آن نيز شركت در آزمون آزمايشي آيلتس دانش خود را محك ميزنيد و به اين ترتيب است كه شانس خود را براي موفقيت در آزمون اصلي آيلتس بالا ميبريد.

براي تقويت مكالمه انگليسي چه بايد كرد؟

روش‌ها و ايده‌هايي كه معمولاً در مجامع مختلف براي يادگيري مكالمه انگليسي بيان مي‌شوند، كم كاركرد و بي‌هدف هستند. در اينجا چند روش خوب و علمي و امتحان شده به شما آموزش داده مي‌شود كه به‌وسيلهٔ آن بتوانيد بهتر و دقيق‌تر به زبان انگليسي صحبت كنيد. ابتدا بايد معني دقيق مكالمه را بدانيم

مكالمه به چه معناست؟

مكالمه به معناي استفاده از دايرهٔ لغات ذهني در يك‌زبان و تعامل با يك فرد ديگر مي‌باشد. به‌طوركلي فرايند استفاده و بهره‌وري از گنجينهٔ لغات در شرايط موجود را مكالمه مي‌گويند.

فرايند مكالمه در قشر مياني مغز شكل مي‌گيرد و عصب‌هايي وظيفهٔ انتقال منطق و احساس را به مغز انجام مي‌دهد و سپس عصب‌هاي بلندتري اين دستورها را به زبان مي‌رساند.

روش‌هاي تقويت مكالمه

چند روش تقويت مهارت مكالمه انگليسي در اينجا آورده شده است كه اميد است با اجراي آن‌ها بتوانيد مكالمهٔ خوب و قدرتمندتري داشته باشيد

۱ – تا مي‌توانيد صحبت كنيد.

اين‌يك روش نيست، اين‌يك اصل است. با هركس كه مي‌توانيد و مايل است انگليسي صحبت كنيد.

اولين قدم اين است كه خجالت را كنار بگذاريد و به كساني كه انگليسي‌شان خوب است پيشنهاد دهيد تا انگليسي با آن‌ها صحبت كنيد و سعي كنيد اين فرايند را دائماً تكرار كنيد.

 

اگر دوست انگليسي‌زبان داريد ارتباطتان رو با او بيشتر كنيد، بيشتر هم را ببينيد، از دغدغه‌ها و برنامه‌هايتان صحبت كنيد، چالش بگذاريد و از او ياد بگيريد.

 

اگر چنين كسي را در ميان آشناها و دوستان نداريد، با خودتان صحبت كنيد. چه كسي از شما بهتر؟ بهتر است در آينه و بسيار جدي با خودتان مكالمه كنيد. سعي كنيد اين مكالمهٔ انگليسي به‌صورت پرسش و پاسخ باشد و متكلم وحده نباشيد.

۲ – فيلم ببينيد، سريال نگاه كنيد. با آن‌ها تكرار كنيد.

مشاهدهٔ فيلم و سريال به‌تنهايي نمي‌تواند شمارا در امر تقويت مكالمه بالا ببرد،‌ بهتر آن است كه اين كار را برنامه‌ريزي‌شده و هدفمند انجام دهيد. هدفمند ازآن‌جهت كه سعي كنيد از آن‌ها استفادهٔ درست ببريد.

روش استفادهٔ هدفمند از سريال و فيلم اين است كه در حين مشاهده در هر ديالوگي كه داخل فيلم مشاهده مي‌كنيد فيلم را متوقف كنيد و بعد از او تكرار كنيد و اگر اشكال‌داريد دو يا سه بار تكرار كنيد تا در مغز شما حك شود. از روش نقطه‌به‌نقطه هم استفاده كنيد. در اين روش با تمام شدن هر سكانس فيلم را متوقف كنيد و مكالمه‌ها با صداي بلند به ياد بياوريد.

بهتر است حين مكالمه اگر فيلم را متوقف مي‌كنيد و تكرار مي‌كنيد، به پرسش داده‌شده پاسخ دلخواه نيز بدهيد، به اين صورت از دو جنبه مي‌توانيد مكالمهٔ خود را تقويت كنيد. هم درست ياد مي‌گيريد و هم مهارت پاسخ دادن را كسب مي‌كنيد.

IELTS

۳ – گوش دهيد، به حافظه بسپاريد و سپس با صداي بلند تكرار كنيد.

 احتمالاً براي شما هم پيش‌آمده باشد كه وقتي با يك ترانه همخواني مي‌كنيد بعد از يك مدت بدون آنكه تلاشي براي حفظ آن كرده باشيد تمام متن آن را حفظ هستيد.

مي‌توانيد از اين روش در يادگيري مكالمه زبان نيز استفاده كنيد. يك فايل صوتي يا يك مكالمهٔ روتين روزمره در راديو يا فيلم و سريال را انتخاب كنيد و سعي كنيد با آن‌ها جلو برويد.

به اين طريق كه ابتدا خوب به متن مكالمه گوش دهيد و سعي كنيد كليات مكالمه را به حافظه بسپاريد. منظور از كليات مكالمه تمام آن چيزي است كه در مكالمه گفته مي‌شود نيست بلكه موضوع بحث و برخي پرسش و پاسخ‌ها كافي است.

حالا مكالمه را با خودتان شبيه‌سازي كنيد و با صداي بلند بپرسيد و پاسخ دهيد. بعدازآن دوباره مكالمه را گوش دهيد و دوباره سعي كنيد آن را اجرا كنيد. اين كار را تا ۵ بار هم ادامه دهيد تا متن مكالمه انگليسي كاملاً ملكه ذهنتان شود.

۴ – سخنراني كنيد.

سعي كنيد يك موضوع دلخواه پيدا كنيد در مورد آن متني به زبان خودتان بنويسيد (اين كار قوهٔ نوشتار شمارا هم تقويت مي‌كند) بعد از تكميل متن حال چند بار از روي آن بخوانيد.

 

سعي نكنيد متن را حفظ كنيد، حفظ كردن كمكي به شما نمي‌كند و لازم هم نيست دقيقاً آن چيزهايي كه نوشته‌ايد را در سخنراني بگوييد.

بعد از نوشتن متن و اشراف بر آن حالا سعي كنيد آن را اجرا كنيد. اگر دوستان يا خانواده باشند تا به شما گوش دهند بسيار بهتر است اما اگر كسي نباشد هم مشكلي نيست. ممكن است دفعات اول اجرا نتوانيد به‌درستي مكالمه كنيد اما بعد از چند بار سعي و خطا قطعاً يك سخنراني خوب خواهيد داشت.

What is the IELTS test like

فراموش نكنيد كه در حين سخنراني سعي كنيد بداهه‌پردازي هم داشته باشيد. بداهه‌پردازي موقعيت‌هاي نابي را خلق مي‌كند و اگر دست به قلم طنز هم داريد پيشنهاد مي‌كنم متن طنز بنويسيد و به صورت استندآپ كمدي اجرا كنيد.

۵ – داستان بسازيد.

خلق موقعيت يعني ايده پردازي و خلاقيت، هيچ‌گاه از خلق موقعيت براي تقويت مكالمه غافل نشويد. خلق موقعيت به اين معناست كه در ذهن خود يك داستان بسازيد و سعي كنيد آن را تعريف كنيد و يا يكي از داستان‌هاي معروف را انتخاب كنيد و براي يك نفر يا خودتان به زبان انگليسي و با صداي بلند بازگويي كنيد.

در اين روش، خلاقيت شما به صورت عجيبي خودنمايي مي‌كند. تا مي‌توانيد از خودتان خلاقيت به خرج بدهيد. داستان را به‌جاهاي عجيبي ببريد و فانتزي‌هايتان را به زبان انگليسي بيان كنيد. بيان فانتزي به اين دليل كه هميشه دوست داريد كلمات بهتري را براي آنها انتخاب كنيد در تقويت انتخاب سريع از ميان دايره لغات بسيار تأثيرگذار است.

بهتر است اين داستان را براي يك نفر تعريف كنيد و در انتها از او نظرخواهي كنيد و اگر براي خودتان تعريف مي‌كنيد آن را ضبط كنيد و بعداً گوش دهيد. اين كا حتماً شما را شگفت‌زده خواهد كرد كه مغز شما چگونه حين تعريف داستان واژه‌ها را انتخاب مي‌كند و به كار مي‌بندد.

 

منبع : موسسه زبان ايران اروپا

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.