6قانون صورتي براي يادگيري مكالمه زبان انگليسي

آموزش مكالمه و گرامر زبان انگليسي

6قانون صورتي براي يادگيري مكالمه زبان انگليسي

6قانون صورتي براي يادگيري مكالمه زبان انگليسي

مكالمه زبان انگليسي شايد دشوارترين قسمت يادگيري زبان انگليسي است. يادگيري مكالمه زبان انگليسي به طور روان، نيازمند تمرين هاي بسياري است. اين تمرين ها نيز بايد به صورت مداوم انجام شود.

در كل براي يادگيري زبان انگليسي ابتدا بايد هدف خود را مشخص كنيد. آيا هدف شما از يادگيري زبان، گرفتن مدرك زبان انگليس آيلتس است؟

شركت در آزمون آيلتس يكي از مهمترين اهداف افراد براي ايدگيري زبان انگليسي است اما قبل از امتحان اصلي نياز داريد كه آمادگي داشته باشيد و دانسته هاي خود را محك بزنيد. با شركت در آزمون آزمايشي آيلتس اين امكان براي شما فراهم شده است.

اما قبل از هرچيزي بايد موسسه زبان خود را انتخاب كنيد. مهمترين مرحله براي يادگيري همين مرحله است. بهترين آموزشگاه زبان انگليسي شما را در اين راه كمك ميكند.

موسسه زبان انگليسي با داشتن اساتيد حرفه اي و باتجربه به شما كمك ميكند كه زودتر به هدف خود برسيد. به اين ترتيب در زمان نيز صرفه جويي كرده ايد.

بهتر است آموزشگاه زبان انگليسي را انتخاب كنيد كه داراي دوره هاي آيلتس و البته دوره مكالمه زبان انگليسي به صورت جداگانه داشته باشد.

۶ قانون مهم كه بايد حتماً درباره يادگيري مكالمه انگليسي در صحبت كردن بدانيد.

1- زياد گرامر نخوانيد!

اين قانون شايد در نگاه اول، براي افرادي كه به دنبال يادگيري زبان انگليسي هستند، عجيب و غيرطبيعي به نظر برسد، اما اين‌يكي از مهم‌ترين نكات كليدي است كه بايد به آن توجه داشته باشيد.

گرامر براي مكالمه و يا آزمون ؟!

اگر فقط قصدتان قبول شدن در آزمون‌هاي مختلف باشد و به فكر يادگيري مكالمه انگليسي نيستيد، پس اين راه براي شما مؤثر خواهد و قابل‌استفاده خواهد بود.

اما اگر به دنبال به يادگيري زبان انگليسي و صحبت كردن به بهترين و روان‌ترين روش ممكن هستيد، بايد سعي كنيد كه گرامر را به مقدار مناسب و مطلوب مطالعه كرده و به‌صورت افراطي بر روي گرامر زمان نگذاريد. چراكه سرعت صحبت كردن شمارا هم بسيار كاهش مي‌دهد.

تمركز بر گرامر، كاهش سرعت مكالمه

مطالعه زياد گرامر، باعث مي‌شود كه شما هنگام صحبت كردن استرس داشته باشيد . در اين حالت مدام به فكر كنار هم گذاشتن كلمات و اشتباه نكردن باشيد. اين حالت، به‌صورت خودكار سرعت زبان انگليسي‌زبان شمارا كاهش داده و شمارا از صحبت كردن روان و مسلط دور مي‌كند.

تاثير يادگيري گرامر بر مكالمه

اين را به ياد داشته باشيد تنها ۲۰ درصد از روان سخن‌گويان انگليسي، تمامي قوانين گرامر زبان انگليسي را مي‌دانند و بااين‌وجود نيز ۸۰ درصد اين افراد به‌راحتي زبان انگليسي صحبت مي‌كنند و هيچ‌وقت هم به مطلب گرامر بيش‌ازحد فكر نمي‌كنند.

حتي بعضي از مدرسين زبان انگليسي نيز وجود دارند كه به اين موضوع كه دانش آموزان گرامر بيشتري در ذهن، نسبت به خود معلمان دارند، اعتراف مي‌كنند و اين موضوع را تأييد مي‌كنند.

مي‌توانيد خودتان هم بررسي كنيد و ببينيد بين كساني كه مي‌شناسيد و دوستانتان كه به‌راحتي و روان به انگليسي صحبت مي‌كنند، سؤالاتي دربارهٔ گرامر بپرسيد؛ خواهيد ديد كه تنها تعداد كمي از آن‌ها قادر به پاسخ اين سؤالات به‌صورت كامل و درست خواهند بود و نمي‌توانند بخش زيادي از اين سؤالات را پاسخ دهند. البته با در نظر گرفتن اين موضوع كه اين افراد در مهارت‌هاي صحبت كردن، خواندن، نوشتن و غيره احتمالاً تخصص هم دارند.

2- عبارات و اصطلاحات را بشناسيد و به خاطر بسپاريد.

بسياري از افرادي كه زياد به لغت‌نامه مراجعه مي‌كنند، هميشه اين مشغلهٔ ذهني رادارند كه بتوانند با كنار هم گذاشتن اين كلمات، جملاتي را براي مكالمه به وجود بياورند و در يادگيري مكالمه انگليسي پيشرفت كنند.

كمي عجيب است كه ب

سياري از زبان آموزان، دايره لغات بسياري قوي دارند اما قادر به كنار هم قرار دادن اين لغات براي به وجود آوردن يك جمله نيستند؛ و علت اين امر اين است كه اين زبان آموزان اصطلاحات و عبارات زبان انگليسي را بلد نيستند. به همين دليل هم است كه اين افراد قادر به‌راحتي نمي‌توانند كلمات را در جمله كنار هم بچينند و يك جملهٔ روان بسازند.

اگر شما ۱۰۰۰ كلمهٔ زبان انگليسي بلد باشيد، شايد قادر به گفتن يك جملهٔ كامل و درست باشيد؛ اما اگر شما فقط ۱۰ عبارت يا اصطلاح بدانيد مي‌توانيد بيشتر از ۱۰۰۰ مورد جملهٔ درست و بهتر ايجاد كرده كه بسيار زيباتر و بهتر از جملات عادي بدون اصطلاح است.

اگر شما قادر به اين باشيد كه ۱۰۰ عبارت مختلف ياد بگيريد، فكر كنيد چه اتفاقي خواهد افتاد!

 

3- هنگام يادگيري مكالمه انگليسي، ترجمه نكنيد.

هنگامي‌كه شما جمله‌اي را مي‌سازيد، اين جمله را به زبان مادري ترجمه نكنيد. چراكه احتمالاً نظم و ترتيب كلمات در زبان مادري شما بسيار با زبان انگليسي فرق دارد. زماني كه شما جمله‌اي را ترجمه مي‌كنيد، به‌طوركلي ترتيب زبان انگليسي را فراموش خواهيد كرد.

يكي ديگر از معايب ترجمه كردن زبان انگليسي به زبان مادري اين است كه خود باعث مي‌شود شما گرامر اين زبان را به‌كلي قاطي كنيد و هيچ‌كدام را به‌درستي متوجه نشويد.

4- مهارت‌هاي خواندن و گوش دادن (reading and listening)  كافي نيست، صحبت كنيد.

خواندن، گوش دادن و صحبت كردن ركن هر زبان خارجي است كه شما روزانه تمرين كنيد. دربارهٔ زبان انگليسي نيز همين‌طور است.

اگر دقت كنيد مي‌بينيد كه بچه‌ها و كودكان ابتدا گوش مي‌دهند، بعد صحبت مي‌كنند و در آخر مي‌خوانند و يا مي‌نويسند.

اما اولين مشكلي كه وجود دارد اين است كه در تمامي مراجع زبان‌آموزي انگليسي در سراسر دنيا، به‌جاي ترتيب گوش دادن، بعد صحبت كردن و در آخر خواندن و نوشتن، ترتيب ديگري را دنبال مي‌كنند؛ مراجع مختلف، از ترتيبِ خواندن، گوش دادن، صحبت كردن و بعد نوشتن استفاده مي‌كنند كه با توجه به اصول يادگيري زبان، به نظر مي‌آيد روندي اشتباه باشد.

مشكل دوم اين است كه اگر مي‌بينيد بعضي از افراد مي‌توانند به‌راحتي بخوانند و گوش دهند به‌اين‌علت است كه اين دو مهارت را تمرين كردند.

اما براي يادگيري مكالمه انگليسي و اينكه واقعاً روان سخن بگوييد، اين دو مهارت اصلاً كافي نيست بلكه براي روان سخن‌گويي حتماً بايد صحبت كردن را به‌خوبي تمرين كرده باشيد.

زماني به محتواي صوتي گوش دهيد كه فقط به‌طور ثابت به اين محتواها گوش ندهيد بلكه بلندبلند تكرار كنيد تا هر چيزي كه مي‌شنويد را به‌خوبي بياموزيد. يادگيري مكالمه انگليسي به اين صورت ممكن مي‌شود.

اين امر باعث مي‌شود كه بتوانيد كلماتي را كه مي‌شنويد را به‌طوركلي و ماندگار ياد بگيريد.

منبع : موسسه زبان ايران اروپا

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.